Gå til innhold

trenger media player som funker å tar alt


Anbefalte innlegg

Har blitt rimelig fortvilt nå, får ikke avi, xvid og divx filer til å spille av perfekt på pcn. har ingen problemer med hd materiale som går helt supert. Nå bruker jeg kun mpc home cinema x64 å ingen codecs innstallert. kun de interne i mpc. har forsøkt alt fra x86 versjoner av programmer til k-lite å alt av codec pakker som eksisterer. har forsøkt vanlig windows media player, powerdvd, km player, mpc både x86 og x64, og mpc som kommer med k-lite pakkene. har forsøkt k-lite x64 codecs med windows media player 12 x64, og har forsøkt shark007 codec pakke i både x86 og x64 versjoner.

 

Ingenting blir jeg fornøyd med. Virker som om filmfilene lagger eller hakker på et vis, de går liksom ikke smooth. har fått det som jeg vil ha det, men da går det utover hd avspillingen, da hakker den. så det er liksom enten eller.

 

Nå bruker jeg som sagt mpc hc x64 og er ikke fornøyd, men gidder ikke forsøke mer.

 

Min hardware.

amd phenom 9600

6gb ddr2 pc800 ram

hd 5770 1gb ddr5

ssd disk som windows kjører på

asus hk med amd chipset

 

pcn er tilkoblet en samsung led på 46" via hdmi om det skulle ha noe å si, og lyden går ut digitalt til forsterker.

 

så om noen kan fortelle meg hva som muligens kan være galt så hadde jeg blitt happy:)

kan prosessoren ha noe å si, om den er gammel å treig eller?

Endret av reyerd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MediaPortal ser fint ut, men det følger vel ikke med codecs der?

Selv bruker jeg Media browser og er veldig fornøyd. Da Media browser benytter seg av Windows Media Center, må man installere codecs til den ved siden av.

Har selv prøvd veldig mange forskjellige codec pakker, men kommet frem til at det beste er å installere filtere manuelt og codecs manuelt. Til dette bruker jeg FFDshow. Her er en liten Guide som er veldig kjekk for å få en innføring. MERK, hvis du sitter på 64bit system og følger guiden, mener jeg det er skrivefeil i batch filen for å reigstrere matroska og MP4 splitterne.

 

Står

regsvr64.exe MatroskaSplitter.ax
regsvr64.exe MP4Splitter.ax

Skal stå

regsvr32.exe MatroskaSplitter.ax
regsvr32.exe MP4Splitter.ax

 

Ved hjelp av DXVA decoderen har jeg redusert CPU bruken betraktelig ved avspilling av HD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...