Gå til innhold

[Løst] Selger noe fra finn, får svar fra en engelsk person


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal selge noen billetter på finn.no, og har fått svar fra en person.

 

Utklipp fra mail:

 

Kjøper:

Hello...I will like to know if your item still available for sell ??? And what is your asking price

 

Meg (Selger):

Hi.

 

Yes, it is still available.

 

It costs xxxx Norwegian Kroners.

 

Kjøper:

Yes am okay with the price but i will love to make arrangement for the pick up the item after payment made...and payment will be made through online secure paypal..because payment through paypal secure and safe both seller and buyer..if you don't have account with paypal yo an just set up account with paypal at www.paypal.com and get back to me with your paypal email address so that payment can be made right away.....kindly get back to me with your paypal email address so that payment can be made right away

 

 

Jeg er ikke så kjent med paypal osv (har nå betalt noe via paypal for ebay stuff, men aldri mottatt osv.)

 

Jeg har ikke en god følelse av å gjøre handel med denne personen, men jeg vil gjerne bli kvitt billetten :p

 

Personen tilbyr å betale først, og ønsker min paypal account, så det virker jo safe, så jeg får betalt før jeg sender.

 

Eller kan de på noen måte claime pengene tilbake, til tross for at jeg sendte billetten?

 

Venter paypal med å betale ut frem til mottaker sier at de har mottatt varen, eller går pengene rett til meg?

 

Hva mener dere?

 

EDIT: Jeg googlet mailen, og virker som flere har vært borti denne personen og stiller spørsmål om det er scam eller ei.

 

MAIL: [email protected]

Endret av Tiugama Kaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Fikk en tvilsom mail på gebrokkent (oversatt via translate.google.com eller noe sikkert) norsk av [email protected] som skriver dette på en vare til salgs på finn.no av meg

 

Svindler Kan jeg ha din priser?

 

Meg: Hei, jeg forsto ikke hva du spurte om.. Mener du kvitering på skjermen?

 

Svindler: Er så glad du svare tilbake jeg er Markus Andresen en Engineering i

Canada ligger i Toronto, og jeg ønsker å presentere disse til min

datter som en bursdagsgave som studerer i Vest-Afrika, og jeg vil

tilby du summen av 2200kr og 800kr for fraktkostnader til Vest-Afrika

så komme tilbake til meg med Bank Transfer detaljer eller PayPal

adresse for meg å gjøre betaling online og penger til å være innskudd

på kontoen din slik at du kan få pakken leverer til henne så behage

jeg vil være glad hvis du kanne hjelpe meg med frakt.takk

 

 

Hensyn...

 

Andresen...

 

 

Meg: Hi, this smells scam. Your IP-address (109.74.5.30) is located in Sweden, Stockholm.. And I know you can get your money back from PayPal and payment like this..

 

So im going to say, sorry mate. I only selling the item to Norway.. You can find the HG281D on eBay if your a serious buyer, but I am not that trustworthy to you!!

Endret av Hevley
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...