Gå til innhold

[Løst] Norsk tastatur på HTC Desire


Anbefalte innlegg

Min samboer har kjøpt seg en HTC Desire White fra chess.no.

 

Jeg var helt sikker på at det var norsk tastatur (ÆØÅ) på denne, men uansett hva jeg har prøvd av innstillinger, så kommer ikke disse frem..

 

Ja, jeg er klar over at tastatur kan lastes ned fra market, men faktum er at vi begge liker det originale best..

 

Noen som kan bekrefte eller avkrefte at det skal være norskte taster på Desire?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke norske taster på originaltastaturet, men som du selv sier så går det an å laste ned alternativer.

Ordboken tar høyde for dette når du skriver, slik at det er lett å bruke 'a' for 'æ' og 'å', og 'o' for 'ø'. Jeg personlig har aldri funnet det problematisk, og foretrekker dette tastaturet foran det med norske taster som ligger på markedet.

Lenke til kommentar

Selv om ordboken er flink til å gjette riktig ord, så oppstår det av og til situasjoner hvor du må skrive inn et norsk tegn. Da er det bare å holde inn f.eks. tasten for o, og du får en meny hvor du kan velge ø. Legg merke til at det er nok å føre fingeren i horisontal retning mot bokstaven før du slipper, du trenger ikke treffe rett på ø. Dette fungerer utmerket når det er nødvendig.

 

Dette gjelder for alle taster: Hold på tasten, og du får opp en meny hvor du kan velge spesialtegn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...