Gå til innhold

Logo designing!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener ikke å være frekk, men hvis du aldri blir fornøyd med de logoene du lager, så er det nok ikke programmet som har skylden... Du trenger bare å øve mer. Photoshop er det desidert beste 2d grafikkprogrammet, så lær deg det. Søk etter photoshop tutorials på google. Selv om de du finner ikke ender opp slik du vil at din logo skal være så gå gjennom dem allikevel. Det er utrolig lærerikt.

 

Lykke til!

 

Photoshop er konge! :woot:

Lenke til kommentar

har du prøvd 3d-programmer?, test MAYA, XSI, 3D Studio MAX, Lightwave, kan ta en liten stund å sette seg inn i og få til noe skikkelig bra, men når du først får teken kan du bare glemme alle 2d-programmer (eller, de kan være nyttig å ha etter at du har laget et 3d bilde til litt finpuss her og der, og selvsagt må man jo ha noe å lage teksturer av)

 

MAYA: www.aliaswavefront.com

3Dsmax: www.discreet.com

XSI: www.softimage.com

Lightwave: www.newtek.com

 

der har du noen veldig bra 3d-programmer

Lenke til kommentar

Corel Photo Draw er vel faktisk laget nesten utelukkende for det formålet - i hvertfall er det det egner seg best til (synes jeg).

 

Selvsagt fungerer photoshop og illustrator fint til å designe logoer også, men er ikke heeelt enig i at lightwave, maya og 3dsMax er like godt egnet til logodesigning. For all del, de fungerer bra til mye (som jeg har erfart), men jeg mener at det finnes andre programmer som fungerer bedre til disse oppgavene.

Lenke til kommentar
Mener ikke å være frekk, men hvis du aldri blir fornøyd med de logoene du lager, så er det nok ikke programmet som har skylden... Du trenger bare å øve mer. Photoshop er det desidert beste 2d grafikkprogrammet, så lær deg det. Søk etter photoshop tutorials på google. Selv om de du finner ikke ender opp slik du vil at din logo skal være så gå gjennom dem allikevel. Det er utrolig lærerikt.

 

Lykke til!

 

Photoshop er konge!  :woot:

 

Enig, PhotoShop er best. Har laget mange logoer der jeg bruker selv. Kvaliteten er jo suveren. Trenger ikke noen logo spesielt bredere en 600px i transparent.

 

Men her er noen som syssler med logoer i Illustrator 9.0

http://www.onlinelogo.com/portfolio.html

 

Litt kult blir det jo om en brukt tid på det:

gal_02_04.gif

Lenke til kommentar
Photoshop er definitivt best for piksel logoer, etter min smak!

Det vil si logo for websider og sånt.

 

Skal du derimot ha logo på t-skjorte, brevark, osv. er vel vektor logo det beste. Da kan du bruke Illustrator.

 

Bare IKKE bruk MS paint...

 

Tutorials til photoshop kan du jo finne overalt, blant annet på:

http://www.gfxvision.net/http://www.psworkshop.net/

 

PhotoShop 7 støtter vektorgrafikk. Men til T-Skjorter og slikt er det TIFF som blir brukt under CMYK printing. Vektorer er uavhengig størrelse siden de kan forstørres eller minskes uten å miste kvaliteten. Rasterbilder blir ofte ujevne om du forminsker mye. Alle brosjyrer og kataloger har TIFF som standard.

 

Et annet pop format i pressen er .EPS (stempler osv..)

Lenke til kommentar
Er litt høy brukerterskel på Illustrator dog - hvis du kan Photoshop brukbart fra før så hjelper det mye.

 

Mm... det er jo det. Kan på enkelere måte si, hvis du ikke liker å bruke Pen-Tool er illustrator garantert ikke noe valg! :) Så kreves det MYE tolmod.

Lenke til kommentar
Corel Photo Draw er vel faktisk laget nesten utelukkende for det formålet - i hvertfall er det det egner seg best til (synes jeg).

 

:yes::yes: Fungerer perfekt.

 

Hehe.. vet ikke om jeg gidder laste ned. Finnes det noen sider med forskjellig som er laget i dette programmet?

Lenke til kommentar

Enig med noen, 3d program ala 3dsmax. Photoshop / paintshop, man kan få til de mest fantastiske logo´er med disse programmene, kun en´s egen fantasi og kunskap setter grensene, så begynn med paintshop(lettere å lære) programmet er kommet langt, og du finner de funksjonene/verktøy du trenger her.

Ikke sikt så høyt, begynn i det små, det vil du ha igjen for siden..

Bruk hjerne plugins(xenofex,kais power tools osv.)

 

Lykke til... :yes:

Lenke til kommentar

En lur ting om du har laserskriver er å printe ut en forskjellige eBøker som en finner i fildelingsprogrammer. 500 sider +/- er bra, men når en kommer over 1200 sider blir skriveren fort varm :)

 

Fant noe en knallgod tutorial til PhotoShop som heter "50 Fast Photoshop 7 Techniques" som tar for seg det praktiske. Har aldri hatt 3DS Max, men Lightwave 7.0/Modeller. Skal se etter 3DS Max når jeg får tid.. for det virker megakult!

 

0764536729.01.LZZZZZZZ.jpg

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...