Gå til innhold

Finner ikke CD/DVD-ROM


Anbefalte innlegg

A-hoy-hoy

 

Har et vedvarende problem ang. CD/DVD-rom på min snart 3 år gamle bærbare HP Pavilion dv6834eo PC. PC oppdager ikke CD/DVD-rom.

 

Har vært i kontakt med en meget hyggelig dame hos support, men hun kunne desverre ikke hjelpe meg med problemet eller sende meg en ny enhet siden maskinen da var ute av 2 -års garantien (selv om jeg er klar over at en CD/DVD-rom skal MINST vare i 5 år (i flg. lokal Elkjøp)).

Så, før jeg sprer min eder og galle over en vilkårlig stakkar hos HP, vil jeg da høre om noen her kan ha en mulig løsning på problemet. Her er det jeg har prøvd ut (uten hell, naturligvis):

 

- Oppdatert chipset-driverne (mener det er nVidia nForce)

- Prøvd 3 forskjellige OS (XP, Vista og Win7. Maskin levert med Vista, CD/DVD streiket med Win7)

- Gått inn i regedit->HKEY_LOCAL_MACHINE->System->CurrentControlSet->Control->4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}. Slettet deretter upper og lower filter.

- Oppdatert alt av andre drivere.

 

På forhånd takk for svar, som selvfølgelig settes pris på! :thumbup:

 

PS! Finnes det en liknende tråd med samme innhold, send meg en link er du snill! (Fant ingen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå inn på datamaskinbehandling- diskbehandling-Marker cd-rom, høyreklikk om du finner der og angi ny stasjonsbokstav. Velg en som ikke er i bruk!!

 

Windows 7 -høyreklikk på Datamaskin og velg behandling...noenlunde samme prossedyre i winxp.

 

Dukker ikke opp i datamaskinbehandling.

Jeg finner den derimot i min datamaskin, men der står det at det er en CD-stasjon (la først merke til det nå, for den skal vel normalt hete DVD(-RW) eller noe sånt).

Det har forøvrig vært litt frem og tilbake, for noen ganger finner jeg den og noen ganger finner jeg den ikke. Installerte PowerIso igår og da dukket den opp igjen, men som sagt som CD-stasjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...