Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Å få moderate NAT til å bli OPEN på xbox 360 - Østfold fibernett Telsey router


Anbefalte innlegg

Hey, trådtittel sier vel for det meste hva jeg lurer på ... har funnet tråder angående det samme, men det var ikke noe ordentlige svar der...

 

Hørt at jeg må forwarde en port eller noe for å få det til å funke. Fikk litt veiledning av en kompis siden jeg ikke er noe flink på internett-operering osv.

10ehp8y.png

Her har vi stedet hvor jeg skal endre på tall og porter osv. Det er "mine sider" på www.altibox.net, nettets leverandør.

 

Gikk inn på internettinstillingene på xboxen og fant ut at slutten på DMZ-hostnummeret skulle være 104. Så skulle jeg skru routeren av, vente 30 sek, for så å skru den på igjen. Jeg gjorde dette, men NAT-en var fortsatt moderat. (Må ha OPEN NAT for å få spille med venner på f. eks. Halo Reach)

 

Hva må jeg gjøre?

Takk for svar :)

Endret av Iste-Mannen
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Ser denne er gammel og kanskje løst, men i tilfelle det ikke er det så har jeg svaret! =)

 

Nederst på internett/brannmur-siden, står det "DMZ-host" sett denne på en valgfri ip. Så går du inn på nettverksinstillinger på xbox'en og velger nettverket du bruker, velg så konfigurer nettverk (configure Network, Øverst), da kommer du inn på fanen der det står "Basic Settings", trykk på det grønne feltet der det står "IP settings". Så velger du manuell (Manual).

 

Klikk det øverste alternativet i listen som kommer opp "IP adress", her skriver du den samme IP-adressen som du skrev som "DMZ-host".

 

Så på "Subnet Mask" skriver du inn den adressen som står som "intern nettverksmaske" på altibox-siden.

 

og på "Gateway" skriver du inn 192.168.10.1

 

Da skal det funke! =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...