Gå til innhold

Telenor mobilt bredbånd og Zykel 3G router - Kommer ikke på nett


Anbefalte innlegg

Har mobilt bredbånd fra Telenor med Huawei E1752 USB 3G Dongle. Denne fungerer fint når jeg kobler den til en PC. Jeg har kjøpt en Zykel NBG4115 3G router slik at flere kan dele oppkoblingen, kablet eller trådløst:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=587670

 

Problemet er at jeg ikke kommer på nett med dette oppsettet. Nyeste firmware er installert på routeren og jeg bruker følgende innstillinger på routeren som nå har 3G-dongelen tilkoblet:

 

APN code: telenor.mmb

Dial Number: *99#

User Name: [Mitt mobilt bredbåndnummer]

Password: [Mitt mobilt bredbåndnummer]

 

DNS Server: From ISP

Pinkoden er angitt korrekt

 

3G-modemet blinker og statusvinduet har blant annet følgende info:

3D-Connection Status: WCDMA

Service Provider: TELENOR

Signal Strength: 3/5

Last Connection Up time: 0:0:0

 

Det er ingen feilmeldinger i loggen på routeren.

 

Ved siden av 3D-Connection Status er den en dial knapp, men det gir ingen forskjell om jeg trykker på den eller ei.

 

Jeg kan koble meg opp på routeren, trådløst eller kablet og 3G-modemet ser for meg ut til å ha kontakt med Telenor, men browseren min finner ingenting. Ping kommer heller ingen steder. Telenor vil ikke hjelpe siden jeg ikke bruker lommerouteren deres. Det virker som ganske mange ha kjøpt akkurat denne routeren og mange bruker vel Telenor. Tilbakemeldingene hos Komplett tyder på at folk får til dette.

 

Har dere noen tips? Vil være utrolig takknemlig hvis jeg får løst dette før helgen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt sent å svare nå kanskje, men legger igjen informasjon i tilfelle andre lurer på det samme.

Dette gjelder også andre rutere enn Zyxel NBG-4115...

 

Det eneste som skal fylles ut er :

 

Pin code : ****

APN : telenor

Dial number : *99#

 

Brukernavn/passord skal ikke fylles ut.

Endret av JarleW
Lenke til kommentar

Litt sent å svare nå kanskje, men legger igjen informasjon i tilfelle andre lurer på det samme.

Dette gjelder også andre rutere enn Zyxel NBG-4115...

 

Det eneste som skal fylles ut er :

 

Pin code : ****

APN : telenor

Dial number : *99#

 

Brukernavn/passord skal ikke fylles ut.

 

Det fungerer!

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Litt sent å svare nå kanskje, men legger igjen informasjon i tilfelle andre lurer på det samme.

Dette gjelder også andre rutere enn Zyxel NBG-4115...

 

Det eneste som skal fylles ut er :

 

Pin code : ****

APN : telenor

Dial number : *99#

 

Brukernavn/passord skal ikke fylles ut.

 

Det fungerer!

Tusen takk :)

 

Hei

 

Jeg satt inn riktig pin kode, apn og dial number og installasjonen av routeren fungerer utmerket. Men jeg kommer ikke på internett med via den trådløse routeren, noen som vet hvorfor det ikke fungerer eller hva man skal gjøre??

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Litt sent å svare nå kanskje, men legger igjen informasjon i tilfelle andre lurer på det samme.

Dette gjelder også andre rutere enn Zyxel NBG-4115...

 

Det eneste som skal fylles ut er :

 

Pin code : ****

APN : telenor

Dial number : *99#

 

Brukernavn/passord skal ikke fylles ut.

 

Det fungerer!

Tusen takk :)

 

Hei

 

Jeg satt inn riktig pin kode, apn og dial number og installasjonen av routeren fungerer utmerket. Men jeg kommer ikke på internett med via den trådløse routeren, noen som vet hvorfor det ikke fungerer eller hva man skal gjøre??

 

 

Jeg la inn siste Firmware (og applikasjonen --> ligger i samme zip-fil), fra linken til firmware her: http://www.zyxel.no/...7E-8B8A38AB93CA

 

Da funket det hos meg med modem fra Telenor: Option iCON 225 (står at denne skal være kompatibel)

 

Prøvde samme oppset med Netcoms Huawei E230 som ikke virket (står ikke på listen som kompatibel)

 

 

Lykke til....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...