Gå til innhold

Er det noen vits med 6-kjerne cpu i Ubuntu....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OSet går like fint på én kjerne. Du må nesten se på hva slags programvare du bruker, og om denne kan dra nytte av seks kjerner.

Var nå det jeg tenkte på, om programmene som ligger i pakkebrønnen vil utnytte 6 kjerner, eller er det like greit med 2 eller 4 kjerner?

Lenke til kommentar

Det ligger jo 25000-30000 programmer i pakkebrønnen. Kan ikke gi noen anbefaling da jeg ikke aner hva du driver med.

 

Spiller du bare kabal? Dropp begge alternativene og kjøp det billigste du finner.

 

Driver du med 3D-rendering, encoding av film, og liker å gjøre masse på en gang, invester i så mange kjerner du har råd til.

 

Det er umulig å gi en anbefaling uten noe større datagrunnlag enn at du skal bruke Ubuntu.

Lenke til kommentar

Det ligger jo 25000-30000 programmer i pakkebrønnen. Kan ikke gi noen anbefaling da jeg ikke aner hva du driver med.

 

Spiller du bare kabal? Dropp begge alternativene og kjøp det billigste du finner.

 

Driver du med 3D-rendering, encoding av film, og liker å gjøre masse på en gang, invester i så mange kjerner du har råd til.

 

Det er umulig å gi en anbefaling uten noe større datagrunnlag enn at du skal bruke Ubuntu.

Encoding av film er det desidert tyngste arbeidiet, vil det kunne bruke flere kjerner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...