Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PSU - ikke kraftig nok?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg bygde nettopp en ny pc i mellom klassen (brukt rett under 5000,-).

 

For å gjøre dette litt kort, jeg bygde PC'n for 2 dager siden. Alt har fungert bra inntil nå

der jeg har kjørt 3DMark -11 og noen spill på høy grafikk (for å makse litt ut) og alt uten problem.

 

Den første natten slo pc'n seg av seg selv og jeg bare startet den opp igjen uten å legge

noe effort it det. Den andre natten så hadde den slått seg av igjen, men får den så å si

ikke til å starte opp igjen.

 

Først når jeg har fjernet 24pins kontakten (strømmen) og ventet en stund og tar den inn igjen så fungerer den opptil 15 minutt og da skrur seg av igjen.

 

Dette er spesifikasjonene:

 

Hovedkort: MSI 770 C-45 AM3+ support

CPU: AMD Athlon II x4 640 (2MB cache)

Minne: 2x2GB DDR3 1333MHZ

GPU: Gainward Geforce GTX 460 1GB GS (Golden Sample)

HDD: Samsung spinpoint 500GB

PSU: Chieftec 550W

Jeg har også jumpstartet PSU'n ved å bruke en binders på den grønne og sorte ledningen på 24pin kontakten og da starter alt av vifter osv.

Endret av Smokeeye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda det kan vær psu din? Cpu bruker 95W max, gtx 460 bruker ca 160+ 100w til resten av systemet ditt.

PS: Selvfølgelig kan jeg ha feil, men om du har en annen psu så kan du jo prøve den. I dag bruker jeg alltid 6-750w psu 80+

Å oppgrader bios er enlelt, du finner svaret hos msi.com.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Glemte helt å komme tilbake til denne tråden. Jeg fiksa problemet og det var PSU'n.

 

Hadde mistolka hele PSU pakka, det var 550W PEAK, så gjennomsnitt draget var på ca 350W som var altfor lite for mitt setup. Så kjøpte heller en 650W til en litt dyrere penge, men til gjengjeld vesentlig bedre kvalitet og alt er oppe å går nå! :)

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...