Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Han er som ei rompe etter meg" - Hvordan skal jeg tolke det?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg og en venn/bekjent var på hotellet igår for å ta oss noen pils. Kompisen min ble ganske i fylla og kansje jeg også. Det ble stengetid og tilslutt var det bare jeg, bekjenten og en til kar igjen i baren.

 

Jeg gikk bort til vennen/bekjenten for å spörre hva som skjedde dagen för, jeg havnet i noe bråk og skulle höre om han husket noe. Da sa han fölgende: "Dine handlinger må du stå for, jeg kan ikke väre som en ekstra-pappa for deg" Etterpå så sa han till en av bartenderne: "Han er som ei rompe etter meg, jeg begynner å bli irritert" sa han til bartenderen. Han sa samme setninga flera ganger til bartenderen som han kjenner. Jeg gikk derifra og dro hjem, for jeg fölte og föler meg litt såret.

 

Vi er begge menn, han er 38 år og jeg er 19 år. Hvordan skal jeg tolke det, og hva kan eller skal jeg gjöre? "Han er som ei rompe etter meg" det tolker jeg som at han synes jeg er innpåslitende eller noe.

 

Edit: Ingen av oss er homofile eller noe, hvis noen tror det.

Neste gang vi skal mötes skal jeg da vente til han tar kontakt med meg eller?

Takk for seriöse svar :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han derre kameraten din er ikke mye til kompis.

Han ser på deg som en fyr han kan herse med, dominere.

Han har null respekt for deg siden han mener det er helt OK å drite deg ut rett foran ansiktet ditt.

 

Jeg foreslår at du heller søker vennskap fra folk som er ålreite mot deg, gjerne folk på din egen alder. Han derre fyren der har sikkert en masse problemer og innestengt aggresjon som han gjerne tar ut på deg i form av mobbing og utdriting. Drit i fjotten, slike "kompiser" er ikke noe å ha.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Han derre kameraten din er ikke mye til kompis.

Han ser på deg som en fyr han kan herse med, dominere.

Han har null respekt for deg siden han mener det er helt OK å drite deg ut rett foran ansiktet ditt.

 

Jeg foreslår at du heller søker vennskap fra folk som er ålreite mot deg, gjerne folk på din egen alder. Han derre fyren der har sikkert en masse problemer og innestengt aggresjon som han gjerne tar ut på deg i form av mobbing og utdriting. Drit i fjotten, slike "kompiser" er ikke noe å ha.

 

 

Han har alltid värt grei mot meg för, og han har aldri vist noen tendenser til å dominere meg eller mobbing. Han har ett problem som jeg vet at han har, det har han selv sagt til meg og det er at han har problemer med alkohol. Så jeg tror det kan ha värt "alkoholen som snakket" som nevnt ovenfor. Men ikke vet jeg, han har da ikke tatt noe kontakt etter episoden.

 

- Trådstarter

  • Liker 2
Lenke til kommentar

På meg virker det litt som han er litt flau over å ha så unge venner. Det virker som han må legitimere vennskapet til deg med at du er et påheng. Personlig ville jeg brutt kontakten med en slik person før du havner i trøbbel, for han kommer sannsynligvis ikke til å stå bak deg, men kanskje heller slenge deg til ulvene en dag han er full.

 

Men hva vet vel vi, det kan være at du var en skikkelig irriterende hale den kvelden, er ikke noe som er mer irriterende enn en person som må følge etter hele tiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gi fyren litt rom rundt seg når dere henger sammen, ikke følg etter han bare han går innpå et annet rom for å hente noe for eksempel. ikke heng etter han ooover alt.

 

Er dere ute sammen så la han få bevege seg fritt rundt, ikke følg han som en skygge.

 

Nå bør du kansje vurdere å holde litt avstand til han en stund

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...