Gå til innhold

[Løst] Overføre bilder direkte til mac (Olympus E420)


Anbefalte innlegg

Som mange sikkert allerede har sett har jeg laga sånn ca. 10 000 emner på dette forumet og her kommer neste.

 

Jeg skal starte med studiofotografering på skulen no og kunne trenge å ta bilder og overføre de direkte til macen og se dem der med en gang. Det skal hete noe som "Camera Control"

 

Jeg lure på hva jeg trenger for å gjere dette og hvilke programmer jeg trenger.

 

Tusen takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der er jeg litt usikker på hvilke muligheter du har om dagen. Olympus lagde før en avansert utgave av programmet sitt som heter Olympus Studio - en av funksjonene der var styring av kamera. Nå er jeg usikker på om Studio selges lenger eller om Olympus har kommet med en annet program istedet.

 

Olympus Studio 2 skal finnes for Mac hvis - jeg husker rett. (etter edit)

 

(10000 emner på 133 innlegg er imponerende ;))

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

De fleste leverandørerne har egne programmer for dette. Disse programmene kan du ikke bruke om hverandre, slik at Canon sitt program gjelder kun for Canon kameraer, Nikon sitt kun Nikon kameraer, osv.

 

Canon leverer programmet med kamera gratis, men Nikon (som Olympus) gjør ikke det.

 

Programmene Lightroom og Aperture skal visstnok støtte dette. Du kan jo google litt på "tethered shooting".

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For å si det sånn,- jeg vet hvor man kan få tak i en fungerende utgave av Olympus Studio 2.11, men lovlig er det nok ikke, så derfor kan jeg ikke si hvor inne på dette forumet. Dessuten så er den for windows.

 

Olympus Studio skulle nok fungere prikkfritt for ditt bruk, i tillegg så er den glimrende til å kontrollere kamera hvis du driver med timelapse.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...