Gå til innhold

Hjelp! Aero 7+


Anbefalte innlegg

Jeg er litt forundret for øyeblikket. Jeg har en Athlon XP 2700+ med en Coolermaster Aero 7+ prosessorvifte.

 

Jeg har lest i diverse forum og tester at denne viften kan klare å holde temperaturen på rundt 30 grader i idle tilstand. Har også lest at viften kan gå med 4500rpm.

 

Problemet hos meg er at temperaturen holder seg på rundt 50 grader idle. Og jeg klarer kun å oppnå en maks hastighet på 3500rpm. Har sjekket flere ganger at viften sitter riktig, men uten resultat.

 

Jeg har et Abit NF7 hovedkort, kan det være dette som måler feil?

 

Hvis noen har opplevd lignende problemer, og evt har en løsning på problemet hadde jeg satt utrolig pris på det.

 

På forhånd takk. :)

 

EDIT: forresten, jeg har på kjølepasta. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ha et lite lag med kjølepasta så vidt jeg vet da :| liksom veldig tynt bare for å jevne ut utjevnheter i overflaten på cpu og ribbe. thats all I know. Ellers kan jeg nok ikke hjelpe deg :p Det at du kan bare få 3500 rpm sikker på at det ikke kan være fordi du ikke har sånn molex som setter opp (eller ned) volten? jeg kan ikke noe om dette men etter det jeg har lest på forumet så er det det jeg har forstått. Noen som har peil bør kanskje confirme dette ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...