Gå til innhold

DVI - HDMI - Stasjonær PC


Anbefalte innlegg

Hei, jeg bare lurte litt på DVI - HDMI kabler før jeg kjøper eller ikke.

Har svært lite peilig på dette, men jeg har en PC skjerm BenQ 24' (1920 x 1200 piksler) tilkoblet gjennom en DVI kabel til stasjonær pcen.

 

Det jeg lurte på var da om en DVI - HDMI kabel, ville gi en bedre bilde kvalitet?

Siden jeg ikke er så fornøyd med kvaliteten nå, skjermen er svært slitsomt å lese - men bra å se filmer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en BenQ G2400W LCD 24' skjerm, den er ganske god til å se filmer med.

Til for eksepmel til Word/excel and annet nett surfing, blir det en vis grad slitsomt for øyene å jobbe med i over lenger tid. Grunnen til dette er at, ordene eller lysstyrken sliter ut øyene meget fort.

 

Jeg har prøvd å fikse på forskjellige instilliger på skjermen, uten at det har gitt noe særlig forbedringer.

 

Picure mode = sRGB

 

2 kabler som går fra skjermkortet og til skjermen + strøm kabel.

 

Er vel nok sånn skjermen er bare, eller kanskje noe jeg ikke vet om.

Lenke til kommentar

ja oki, siden de 2 kabler følgte med skjermen.. trodde jeg automatisk at begge skulle inn.

Det var DVI-D og D-SUB, tok nå og fjerna D-SUB kabelen.. usikker om det ble noe bedre.

 

Tror nok skjermen er bare slik, selv om den er HDMI og alt det.

 

Takk for hjelpen allefall, setter stor pris på det.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du skal nok kun bruke éin kabel ;)

Om du brukar HDMI eller DVI er eitt fett. At den eine gir bedre bilde enn den andre er berre humbug og myter, sidan begge to overfører nøyaktig samme bilde (digitalt, dermed vil du ikkje oppleve støy o.l.). HDMI overfører derimot også lyd, men det er sjelden relevant for ein PC-skjerm.

Endret av bamse87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...