Gå til innhold

HP webOS - TouchPad, Pre3 og Veer


Anbefalte innlegg

Min Touchpad er til importvurdering nå.

 

 

Hvis noen er i Tyskland eller kjenner noen som bor der så kanskje det går å få tak i HP Pre 3 der? €89 for den er jo rimelig bra pris :)

 

Sitat fra engelsk forum:

 

Registered just to tell you guys that it is possible to get Pre3 and Veer at GERMANY at the MediaMarkts and Saturns in the next couple of days for about 80€-90€.

Officially they are not selling yet but I was able to get a Pre3 so yaaay.

Endret av IngveR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har OFTE problemer med at nettleserren plutselig slutter å ville laste sider, mens viss jeg åpner ny tab, er siden loadet på noen sekunder.

 

Ikke rart at webOS 3 er så fryktelig dårlig, HP kjøpte Palm sommeren 2010. Før palm ble solgt hadde palm ingen planer om å lage et webOS nettbrett. DVS at webOS 3.0 ble ferdigstilt på under 12 måneder. Viss du ser det i forhold til windows 8 feks, som over et år før lansering ser mye mer optimalisert ut.

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

Det har kun med resurstilgang å gjøre. For oss som har vært med i Early Access programmet, er det ikke tvil om at HP dessverre aldri har allokert nok resurser til webOS-utviklingen. Microsoft derimot har sin største styrke i en veldig strukturert organisasjon for OS og applikasjonsutvikling. De har erfaring som langt overgår "Palms" selv om de også har et godt OS, som var forut sin tid, på skrytelista.

 

Det eneste som plager meg med nettleseren er at når jeg åpner nye kort og umiddelbart hopper til kortet jeg var på for å åpne flere linker, så laster ikke det/de nye kortene og det første går i grums. Og så er de mangelen på side-søk da, som det er kode i OS'et for, men som ikke er ferdig. Mye slik vi så med støtten for LED-indikatoren for diverse hendelser.

Lenke til kommentar

Problemet jeg beskrev var ikke det samme som du beskrev. La oss si du surfer, og trykker på en link, men siden vil ikke loade. Du hamrer på linken 20k ganger, men den nekter å starte(selv om du venter også). Eneste som hjelper er å kaste ut det browser kortet og starte et nytt browser kort, eventuelt holde inne og trykke open in new card.

 

EDIT: Det kommer en liten blå loade strek øverst på 2 cm, som aldri flytter seg.

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar
Det kommer en liten blå loade strek øverst på 2 cm, som aldri flytter seg.

Sånn jeg skjønner den streken, så er den kort til det er returnert en DNS-oppføring og nettleseren ruter videre for å forspør sideinnholdet fra IP'en den fikk. Hvorfor den henger der har jeg midlertidig ikke noe svar på, men det er som indikert ikke noe jeg har opplevd ut over at den tidvis henger en stund før den får svar her hjemme, hvor nettet er litt sirup innimellom.

 

Kanskje noe av morroa du har stappet på den som har fått konsekvenser, eller at den opprinnelige builden av webOS har et problem som har fulgt med gjennom den første oppdateringen?! Jeg ville tenkt gjennom om Doctor'ing var et alternativ å forsøke ...

Lenke til kommentar

Jeg har brukt 5+ min på komme meg til denne siden nå. Sitter på TPen nå. Klarte det på 3 kort. facebook bruker rundt 2 min på å loade feeden. og gjrne 2 min på vise meg notifications i face appen. Ikke noe galt med nett her. svært lav ping (under 20 ms på speedtest.net).

 

Kjører forresten 1.5 GHz. kan prøve å avinstalere alle patcher.

Lenke til kommentar

Har'n vært sånn hele tiden? Og er'n sånn på alle nett? Tenker på det med å veie hvor sannsynlig det er at en Doctor-runde vil være behjelpelig, eller om det "bare" er noe "ettermontert" som har rota til noe — og mindre skyts kanskje kan være nok.

 

Jeg har merket meg at noen har kronisk dårlig erfaring med responsen på tPad'n, mens andre ser underverker etter kernel-oppdatering. Selv har jeg ikke en gang følt behov for å prøve ny kernel på hverken tPad'n eller Pre2'n. Lurer på om det finnes revisjoner av maskinvaren eller builds av OS'et som er relativt/vesentlig forskjellig ...

Lenke til kommentar

Min har knekket(knukket) mellom skjerm og høytalerhull...

 

 

Brukket.

 

Det har min også, ant. vis allerede første uka, om den ikke var sånn når jeg fikk den. Den behandles fremdeles pent, men eventuelt får jeg dra frem limtuba. Jeg sender den i alle fall ikke fra meg ...

 

Har sett(lest) at det er mange som har dette problemet/feature'n, noe eg ikke har hos meg enda, bruker dere noen form for beskyttelse?

Eg bruker en http://bit.ly/pgOCCi

 

Som noen nevnte tidligere i tråden så leverer de til norge, bare å sende mail til support.

Endret av Neliel
Lenke til kommentar

Nei, bruker ikke beskyttelse. Har aldri mistet den i bakken. Plutselig en dag var plasten brukket.

 

Den eg linka funker ganske bra, fungerer med touchsstone også.

Mista forøvrig min i bakken ca 5 min etter eg tok den ut av eska, hadde lagt den oppå en bunke papirer; tydeligvis var baksiden ganske glatt for mens eg sto i et annet rom så flytta den seg ned på gulvet, skjermen nedover.

Lenke til kommentar
2cm problemet er nå vekke. Var en patch som gjorde det.

Det var da bra. Håper det ikke var en essensiell patch for deg.

 

... bruker dere noen form for beskyttelse?

Fruen gjør. :D Joda, jeg har hatt den originale kondomen til HP på, siden jeg åpnet den. Når jeg ser hvordan jeg legger tPad'en fra meg og plukker den opp fra bordet igjen, tror jeg stresset ved høyttaleren forårsakes av at jeg holder den i/mot hjørnet, slik at hele vekten støttes av den delen.

 

Vet egentlig ikke om sprekken har vært der siden ganske tidlig. Tross i å ha fått med meg klagene, tenkte ikke over det før jeg tilfeldig så en tråd om det etter en plass mellom en og to ukers bruk — og der var'n.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Halloen. Hvordan går det med deres touchpader? Jeg har ikke laptop for tiden, så jeg bruker min touchpad i eksamensperioden (siv.ing). Har klokket min til 1,8 GHz og har standard 3.0.5. Er svært fornøyd med å ha flash, selv om det er megatregt. Jeg bruker mye pdfer for tiden, multitaskingen til webos gjør navigeringen mellom dem til en lek.

 

Men brettet trenger sårt en oppdatering med optimaliseringer. Selv min windows telefon på 1,4 GHz laster nettsider mye raskere. Er redd mange cpu sykler blir sløst bort.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei folkens, regner med flesteparten ikke bruker webOS lenger. Jeg har gått over til windows phone.

Det er utrolig hvor mye som webOS pionerte som senere har blitt implementert i andre platformer. Noen eksempler:

  1. Cards (iOS7 og WP7.5)
  2. Over the air updates (alle)
  3. Synergy (alle?) (epost, sms, facebook osv i samme kontaktliste)
  4. notification center (android 2.X og iOS 5 ) (?)
  5. Trådløs lading (WP8 telefoner og android telefoner)
  6. Edge swipe (android 2.X , iOS 5, BB og WP7) (swipe fra utsiden av skjerm og inn)
  7. SMS og facebook chat i samme samtale (WP7, android og iOS også?)

Men det er en ting som verken Android, WP eller iOS kan, som jeg fortsatt savner sterkt: Just type...

Å kunne skrive først, for å så velge hva man vil gjøre med teksten, fantastisk. Søke på IMDB, Wikipedia, google, i applisten, blandt eposter, kontakter i apps. Man kunne også poste twitter og Face meldinger der.

På alle andre plattformer tar det flere sekunder og mange klikk før man kan søke der man vil.

 

Hva savner du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...