Gå til innhold

får ikke nett på min 46" samsung led tv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei:)

jeg har en samsung 46" LED tv med nettverks adapter og en D-link dir 635 router. problemet er at jeg ikke får nett på TV'en. noen som har en idè?

 

Hei

 

Hvis du bruker et nettverksadapter (trådløst USB modem) i Tven, så må det være av merket Samsung etter som jeg har forstått. Har selv prøvd med D-link adapter, men Tven fant ikke denne. Løsningen ble å kjøre kablet nettverk, som går greit ettersom routeren står kun 2m fra Tven, og kablene er skjult bak tvbord og vitrineskap.

 

Når det gjelder selve DLNA funksjonen så er det enkleste å kjøre ett eller annet mediaserverprogram fra pc/server. Wild Mediaplayer, Mezzmo osv fungerer utmerket.

Wild Mediaplayer er det beste jeg har testet så langt, men har droppet det etter prøveperioden pga for kompliserte/dyre device løsninger; du må kjøpe en lisens for hvert produkt som skal kobles til serverprogrammet.

Med Mezzmo unngår du dette, det håndterer de fleste formater, men er litt tregere når det gjelder mappedeling.

Du kan også dele mapper manuelt i Windows og kjøre det gjennom Samsungs eget system, men da får du ikke transcoding ++

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...