Gå til innhold

Enk.personsforetak & skatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt sikkert et tema som hr blitt tatt opp her tusenvis av ganger.. men jeg skjønner det faktisk ikke! :hmm:

2010: Overskuddet (altså min lønn) er på ca 400.000

I tillegg fikk jeg støtte fra nav i begynnelsen av 2010: ca 65000

Har satt av 140.000 til skatt, har en følelse på at dette er aaalt for lite gitt.... :cry:

Har jo slvsagt lån på hus og bil som de fleste, men hvis vi ikke tar utgangspunkt i det så er vel 140K for lite i skatt??

Gruer meg til selvangivelsen allerede..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med 400k næringsinntekt samt 400k i personinntekt næring, uten rentefradrag for bil- og huslån, så ender skatteetatens kalkulator på 144k i skatt; m.a.o. ikke så voldsomt langt unna. Spørsmålet er om denne støtten fra NAV er skattepliktig, og hvor mye rentefradrag du har.

(med 465k i stedet for 400k ender det på 170k i skatt, fortsatt uten rentefradrag)

Skrevet (endret)

Med 400k næringsinntekt samt 400k i personinntekt næring, uten rentefradrag for bil- og huslån, så ender skatteetatens kalkulator på 144k i skatt; m.a.o. ikke så voldsomt langt unna. Spørsmålet er om denne støtten fra NAV er skattepliktig, og hvor mye rentefradrag du har.

(med 465k i stedet for 400k ender det på 170k i skatt, fortsatt uten rentefradrag)

Hmmm... Totalt betalte renter er på ca 80.000,- Så da havner jeg muligens i null da kanskje?

btw, er skatt på et jeg har fått fra nav også.. ikke all verden men..

Endret av AudiA3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...