Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Museknappene fungere ikke?!?!?!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Trenger hjelp med musen min xD Den vil ikke klikke med høyre og venstre museknapp. Fungerer å scrolle osv. Er på laptop, og knappene på mousepaden fungerer heller ikke :S

 

Har re-installert OS (win7 64bit) men det hjalp ikke.

Har også satt på ny driver for musen, razer. Kan det hende at jeg må installere en generell driver for mus i tillegg?

 

 

Noen som har erfaringer med dette??? er et lite slit å navigere rundt uten mus.

 

 

Takker på forhånd!! :)

 

- Fungerer forresten i ca 30sec med en gang etter RS, så slutter den å funke. Er til tider den plutselig fungerer igjen for noen minutter også... :S ikke det at jeg blir klokere av det.

 

- Fortsetter å forbause meg.. Nå virker den i Internett Explorer men ikke på startmeny osv..

 

Jørgen

Endret av Knix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen.. :cry:

 

Trekker tilbake det jeg skrev i siste post... fungerer fremdeles ikke optimalt. Knappene streiker, men fungerer hvis du bruker fram/tilbake tastene på musen(ekstra knapper)..

 

Har ikke peiling på hva det kan være nå.. :hmm: så hadde vært supert hvis noen kunne svare!

 

Jørgen

Lenke til kommentar

Så hverken padden eller en ekstern USB-mus fungerer? Nå skal jeg ikke være bastantisk, men mener det ikke det er noen sammenheng her. Padden trenger egne drivere noe jeg regner med du kan skaffe gjennom produsenten av din bærbare maskin sine nettsider.

 

Når det kommer til din eksterne USB-mus; du skriver det er en Razer, men hvilken av dem er det? Og du har prøvd med en annen USB-mus og dette virket ikke?

 

Har du prøvd i andre USB-kontakter på maskinen?

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Så hverken padden eller en ekstern USB-mus fungerer? Nå skal jeg ikke være bastantisk, men mener det ikke det er noen sammenheng her. Padden trenger egne drivere noe jeg regner med du kan skaffe gjennom produsenten av din bærbare maskin sine nettsider.

 

Når det kommer til din eksterne USB-mus; du skriver det er en Razer, men hvilken av dem er det? Og du har prøvd med en annen USB-mus og dette virket ikke?

 

Har du prøvd i andre USB-kontakter på maskinen?

 

Lykke til! :)

 

Hei takk for svar.

Jeg har en Razer Deathadder Respawn, har også prøvd med andre USB utganger + andre USB-muser uten hell. Samt installert drivere.

 

For å forklare det på en litt bedre måte(prøve hvertfall, burde nesten filmet det)

 

Starter pc'en, alt fungerer bra i ca 10-30sec, så kutter knappene til musen ut, men bare V og H museknapp, de på siden fungerer fortsatt. Til tider funker det å benytte seg av knappene i enkelte program slik som Firefox, men da ikke på noe annet! Heller ikke startmeny eller andre mapper/filer.

 

På tuchpaden er det lastet ned drivere fra produsent (acer) dette også uten hell. Her er det også samme som skjer, fungerer en liten stund for så at knappene ikke funker.

 

Jeg regnet først med at det kanskje var et virus som hadde fucket opp noe, men siden dette problemet fortsatt er på pcen etter en komplett reinstall syns jeg det virker som et veldig standhaftig virus i så fall :(

 

Laptopen er forresten en Acer Aspire 5935G hvis det er til noe hjelp :)

 

Jørgen

Lenke til kommentar

Hmm, dette virker nesten for merkelig til å være sant. :p

 

Gir maskinen noen tilbakemelding på kombinasjonen: "Fn + F7"? Dette er en hurtigtast for å slå av/på touchpaden.

 

Har du sjekket "Mouse" under kontrollpanel og sett om det kan være noe der?

 

Har du sjekket "Device Manager" om det kan være noe problematikk tilknyttet "Mice and other pointing devices".

 

I verste fall er Acer Support veien å gå. :hmm:

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...