Gå til innhold

MSI Bluetooth module funker på Abit HK.


Anbefalte innlegg

Mulig dette er gammelt nytt, men jeg har ikke hørt om det før.

Jeg har altså fått MSI Bluetooth Transceiving Module (MS-6968) til å virke på et Abit kort (KT7-RAID). Det er snakk om det interne 'kortet' til ca. 200kr, ikke den eksterne USB-saken.

 

Jeg har lenge lurt på hvorfor denne modulen bare kan brukes med MSI hovedkort. Det virker logisk at modulen komuniserer via USB, fordi alle andre adaptere gjør det og fordi en av portene på de utvalgte MSI kortene deaktiveres når den blir koblet til. Det virker også rart om det skulle være bluetooth hardware på hovedkortet, som i de fleste tilfeller ikke ville bli brukt.

 

Siden prisen nå er nede i 200kr (betraktlig billigere enn andre muligheter) tok jeg sjansen på å kjøpe en. Jeg lastet også ned diverse MSI manualer og fant til slutt pin-out. Det viste seg at det holdt å bytte om to ledninger og sette kontakten slik at den bare dekker den ene rekken med pinner. Nå funker det perfekt, med standard MSI drivere og software.

 

Har jeg oppdaget noe nytt?

Kommer gjerne med mer info hvis noen har bruk for det.

 

Tillegg:

Var kanskje litt uklart. Jeg koblet den til den interne USB-kontakten, den som er beregnet for brakett med ekstra porter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor fant du oversikten over pinnene på blåtann modulen?? Jeg har en sånn liggende på hylla selv som jeg godt kunne tenkt meg å "misbruke".

 

Manualen til et av korta som støtter den. Husker ikke hvilket. Det hadde en egen kontakt til BT modulen.

 

Du skal slippe å lete:

1. VCC5

2. 3VDUAL (jeg koblet ikke denne til noe)

3. Data+ (USB)

4. Gnd

5. Data- (USB)

6. Gnd

7. Gnd (ikke oppgitt)

8. Key

 

Byttet bare om Data + og -, og satte den slik at 2-4-6-8 var på utsiden av kontakten på mitt hovedkort. Da kan jeg fortsatt ha en USB-port i fronten på kassa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...