Gå til innhold

Kritikk til smart-start


Hva syns du om smart-start?  

19 stemmer

  1. 1. Vil du bruke Smart-Start som din startsiden?

    • Ja, det er en topp startsiden!
      1
    • Ja.
      0
    • Kansje...
      0
    • Nei.
      11
    • Nei, denne siden er elendig!
      7
  2. 2. Er smart-start nyttig?

    • Ja.
      2
    • Bare vis den hadde fått litt mer innhold.. .
      5
    • Nei.
      12
  3. 3. Ville du anbefalt smart-start?

    • Ja.
      1
    • Bare vis den hadde fått litt mer innhold..
      2
    • Nei.
      16
  4. 4. Hva bør smart-start fokusere mest på?

    • Mer innhold? (generelt)
      8
    • Bedre grafikk?
      7
    • Mer oversiktelig?
      7
    • Flere tips til spill?
      2
    • Flere tips til programmer?
      2
    • Få mer innhold som er morsomt? (morsomt er på beta stadiet nå..)
      2
    • Annet? (vis du vil, så skriv hva du mener i en komentar under)
      9


Anbefalte innlegg

Klikk her: Besøk Smart-Start!

 

Denne posten skal handle om min nettside.

 

Min nettside heter smart-start. Nå skal jeg fortelle deg hva du kan gjøre på startsiden.tk!

 

  • Logg inn på msn, rett fra siden min!
    På smart-start, har jeg lakt inn ebuddy! Det vil si at du kan skrive inn din msn adresse, og ditt passord, og logge på msn-en din! (uten å laste ned msn!)
    Din msn id, og ditt passord blir bare sendt til ebuddy, og det åpnes et nytt vindu, der du kan prate. Ebuddy har selv lagt ut en funkjon som gjør at du kan legge inn et innloggings vindu på siden din, så dette er sikkert.
  • Les nyheter på direkten!
    Vis du klikker deg inn på direkten, vil du få se de siste nyhetene fra de forskjellige avisene. (oppdateres hver gang du oppdaterer siden din)
    -Vis du klikker på en spessiel avis, vil du få se de 10 nyeste nyhetene fra denne nettavisen.
    -Vis du klikker på en gruppe, slik som it-aviser, vil du få de 3 nyeste nyhetene fra hver enkelt it-avis, på en oversiktelig side!
  • Linker til de mest kjente nettavisene.
    Vis du holder musen din over nyheter, vil det dukke opp forskjellige nettaviser. Vis du for eks. klikker på vg, vil du komme til startsiden til vg! Jeg beskriver også de forskjellige avisene, slik at vis du ikke har lest noen nettaviser før, kan du lett finne ut av hvilken som passer deg best.
  • Linker til de forskjellige sosiale mediene!
    Dette er den samme funkjonen som nyheter.. Likt som i nyheter, kan du også lese litt om de forskjellige sosiale mediens. (eks: Facebook, Msn og scype, MED MER!)
  • Tips til spill!
    Det er ikke så mange tips her enda, men du kan lese litt om forskjellige spill, og tips til de aktuelle spilene. (forløbig bare et..)
  • Du kan spille over 6000 spill på nettsiden min!
    Det finnes mange spill du kan spille uten å forlate siden min, for å finne disse, hold musen over spill, deretter spill på startsiden.. Her vil du få muligheten for å spille forskjellige spill.
  • Linker til steder du kan streame video, eller se på nett-tv!
    Samme funkjon som nyheter... Du kan lese om de forskjellige stedene, eller klikke på linkene til de. (eks: youtube, Nrk Nett-tb og voddler, MED MER!)
  • Tips til programmer!
    På smart-start vil du også få muligheten til å lese om forskjellige programmer. Jeg blir ikke å legge inn de mest kjente programmene, for de vet alle alt om.. Men du har ivertfall muligheten for å lese om forskjellige programmer, jeg forklarer også hvordan de fungerer, og pluss og minus med programmet. (eksempel: Ninite)
    Det står ikke bare om programmer du må installere på pcen din, men også om tjenester/ programmer som er på nett.
  • Les/se på morsomt innhold!
    Det er en egen side som heter morsomt, her kan du se på morsomme bilder, og more deg! (ligger foreløbig under beta) Vil anbefale deg å se på de morsomme bildene som ligger her!
  • Enkel nettadresse!
    Siden min har en enkel nettadresse, så du enkelt kan gå innm på den, uten å skrive den ned! Nettadressen er noe så enkelt som: startsiden.tk!
  • Tips meg om ting jeg kan legge til?
    Du kan også tips meg, vis du vil at jeg skal legge ut noe på siden min! Siden min er på utvikler statiet, og er ikke helt ferdig. Men jeg har brukt en del tid på den.
     
    GJERNE GI TIPS TIL MEG HER :)

 

 

Nå, vil du se på siden min?

 

Klikk her for å besøke siden min!: Smart-Start

 

Gi gjerne tilbakemeldinger her, vil gjerne få utviklet nettstedet mitt. Så er alltid glad for konstruktiv kritikk :blush:

 

TAKK TIL ALLE SOM:

-Tester siden min

-Skriver hva de syns om den

-Stemmer på sakene over

 

OBS:

Alle som hjelper meg med utviklingen, vil få navnet sitt på smart-start, vis de vil! Gå inn på kontakt/ tips meg på smart-start, og få navnet ditt på forsiden av smart-start!

 

Med vennelig hilsen BENNY!

 

 

Ting jeg skal få ordnet på siden min:

  • Raskere start
    Nettsiden min, smart-start er litt treg.. Men vis siden blir mer populær blir jeg å oppgradere siden.
  • Mer morsomt innhold
    Jeg holder på å legge inn en egen kategeori med morsomt. (ligger under beta nå) Har noen forslag til noe morsomt å legge inn?
  • Bedre domene
    Vis siden blir mer populær vil jeg skaffe et bedre domene. (.no .net eller .org)
  • Mindre reklame
    Nå er det en del reklame på startsiden til siden min, men det vil bli mindre etterhvert.

 

 

Klikk her: Besøk Smart-Start!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det handler mer om hva du skal fjerne. Det er så utrolig mange elementer på sida som ikke har noen som helst hensikt, mtp. brukeren. Kan prøve å nevne noen, samt andre 'feil':

 

  1. Fjern marquee'en.
  2. Besøks-tellere? Rute-tellere? Vekk.
  3. Forresten, 21/24-2010 er ikke en dato.
  4. Vil anbefale å lage nettsiden slik at du slipper Weebly-annonser nederst på siden. Det ser useriøst ut.
  5. Apropos useriøst, fiks skrivefeilene. For eksempel heter det Skype, ikke Scype. Prøv å unngå smilies...
  6. Les stickyen, der kan du se hvordan man burde strukturere et design i fht. linjer og typografi. Prøv å være mer konsekvent gjennomgående hele designet.
  7. Liker ikke spesielt marginene og paddingen din. Trenger mer gjennomtenkt whitespace, etter min mening.
  8. Reklamene ser helt forferdelig ut.
  9. Siden burde ikke inneholde noe personlig. Dette er helt uinteressant for en potensiell bruker.
  10. Jeg finner ingen Minecraftversjon med norsk tekst...
  11. Det er lite populært å kopiere andres logoer.

Forresten, fiks alpha-levelen til beta-layeren.

Endret av JarlG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror det handler mer om hva du skal fjerne. Det er så utrolig mange elementer på sida som ikke har noen som helst hensikt, mtp. brukeren. Kan prøve å nevne noen, samt andre 'feil':

 

  1. Fjern marquee'en.
  2. Besøks-tellere? Rute-tellere? Vekk.
  3. Forresten, 21/24-2010 er ikke en dato.
  4. Vil anbefale å lage nettsiden slik at du slipper Weebly-annonser nederst på siden. Det ser useriøst ut.
  5. Apropos useriøst, fiks skrivefeilene. For eksempel heter det Skype, ikke Scype. Prøv å unngå smilies...
  6. Les stickyen, der kan du se hvordan man burde strukturere et design i fht. linjer og typografi. Prøv å være mer konsekvent gjennomgående hele designet.
  7. Liker ikke spesielt marginene og paddingen din. Trenger mer gjennomtenkt whitespace, etter min mening.
  8. Reklamene ser helt forferdelig ut.
  9. Siden burde ikke inneholde noe personlig. Dette er helt uinteressant for en potensiell bruker.
  10. Jeg finner ingen Minecraftversjon med norsk tekst...
  11. Det er lite populært å kopiere andres logoer.

Forresten, fiks alpha-levelen til beta-layeren.

 

 

Må bare si tusen takk, for att du ser på siden min, og gir ordentlig tilbakemelding!

 

Jeg har sett gjennom tipsene dine, og skal prøve og rette opp alt, innen neste lørdag.

 

Kommentarer til dine tips:

 

  • Hva i alle verden er: "marquee'en"?
  • Jeg skal ta å fjerne tellerene fortst mulig.
  • Beklageligvis, får jeg verken fjernet weebly anonsen, eller fått siden raskere, uten å betale mer penger.. Vis jeg under senere omstendigheter, vis jeg får mer trafikk/ besøkende, til siden min. (siden min er ikke nok populær, til at jeg gidder å bruke så mye penger på den enda..)
  • Jeg skal gå gjennom siden min, å fjerne smilyene, og få rettet litt opp på rettskrivningen.
  • Jeg skal ta en grundig gjenomgåelse av designet, før jeg vil spørre på nytt, hva du syns om det.
  • Beklager, mer er ikke veldig erfaren.. men hva betry dette?: "Liker ikke spesielt marginene og paddingen din."
  • Jeg skal fjerne den siden, om minecraft, som er på engelsk. Jeg skal senere lage en norsk utgave. Men dette kan bli en stund til.. (skal ordne det med alpha, og beta også.)
  • Skal også få fjernet det personelige.
  • Skal ordne det med logoen... "flau...:blush:"
  • Skal fjerne ca 1/2 av reklamen, men jeg må ha litt reklame. (jeg har bannerbytte avtale, jeg har ett banner, fra dem, få kommer mitt banner på andre sider..)

 

Skal poste innlegg, etterhvert som jeg ordner forskjellige ting. (Jeg har knust pc-en min, så jeg får ikke så mye tid til å ordne på siden min..)

Endret av Benleo
Lenke til kommentar

Også på pollen feiler du. Pollen krever avhukning på alt - men nederste har ikke linje for NEI! Med andre ord vil ikke pollens nederste spørsmål kunne brukes til noe fornuftig.

 

Beklager, men forstår ikke hva pollen er.. Sory.

 

Kan du forklare det på en annen måte?

 

Er en uerfaren web desiger, men jeg blir nok bedre ;-)

Lenke til kommentar

For øyeblikket er du vel ikke en web designer, men en web tilgriser

 

Jeg er nok dårlig.. Det er jo derfor jeg prøver å få hjelp.. (håper det blir bedre etterhvert..)

 

Men vil ikke gi opp, smart-start. Jeg skal fortsette, først få ordnet på tingene jeg har fått tilbakemelding på, deretter prøve å få inn mer innhold.

Lenke til kommentar

Hvis du har virkelig lyst til å få til en skikkelig side, burde du starte fra grunnen av og kode alt selv. Da vil du ikke være avhengig av "weebly" heller. En god plass å starte er htmldog.com.

 

Dette vil ta lengre tid, men siden du ender opp med til slutt vil være bedre, samt at du vil lære mye. :)

 

Får se litt på dette senere.. Men orker ikke å sette meg inn i dette nå for øyeblikket.. Skal prøve etterhvert..

Men tusen takk for tipset.

 

Mange vil nok si at dette er en dårlig side.. Men jeg synes det er kjempegøy.. Jeg vil alltid fortsette.. Som 14-åring er jeg kjempefornøyd med denne siden.. Jeg har en del skrivefeil, men det håper jeg dere kan si i fra om, hvis dere finner det.

 

Som 14-åring er får jeg heller ikke betalt så mye penger, til nytt domene, eller raskere lasting.. (eller ta bort weebly reklamen nederst..)

Endret av Benleo
Lenke til kommentar

Mye dårlige tilbakemeldinger her...

 

Mitt tips, er å tenke gjennom hvem som er målgruppen for denne startsiden, og så tilpasse innholdet deretter. F.eks. er det forskjell på om du ønsker at ungdom på din egen alder bruker denne som startside, eller om du har meglere og aksjespekulanter som målgruppe.

 

Du kan jo kanskje også slå deg sammen med noen populære bloggere, og få tillatelse til å vise deres innlegg på forsiden mot at de har lenker til din side på bloggene sine.

 

Når det kommer til selve layouten, så kan det lønne seg å finne en farge eller en detalj som går igjen gjennom hele siden, og som er unik for akkurat din side. Akkurat nå er den ganske grå, firkantet og kjedelig.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Mye dårlige tilbakemeldinger her...

 

Mitt tips, er å tenke gjennom hvem som er målgruppen for denne startsiden, og så tilpasse innholdet deretter. F.eks. er det forskjell på om du ønsker at ungdom på din egen alder bruker denne som startside, eller om du har meglere og aksjespekulanter som målgruppe.

 

Du kan jo kanskje også slå deg sammen med noen populære bloggere, og få tillatelse til å vise deres innlegg på forsiden mot at de har lenker til din side på bloggene sine.

 

Når det kommer til selve layouten, så kan det lønne seg å finne en farge eller en detalj som går igjen gjennom hele siden, og som er unik for akkurat din side. Akkurat nå er den ganske grå, firkantet og kjedelig.

 

Lykke til!

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er det ikke meningen at brukerne skal kunne definere innholdet? Hvis dette er noe du har tenkt å satse på så holder det ikke med statisk innhold - du må tenke litt ut av boksen.

 

Her er noen sider som har knekt koden etter min mening: Feedly og MyFav

 

Håper dette gir litt inspirasjon til å tenke nytt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...