Gå til innhold

SE t610


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er folks "generelle" mening om denne telefonen egentlig? Har sett haugevis av tråder på forumet her med folk som lurer på det ene og det andre, og har problemer med diverse småting osv. Men hvordan er telefonen sånn generelt sett egentlig? Er den så bra som mange ventet seg? Hakke sett så mange meninger om den egentlig... vurderer nemlig å kjøpe den selv, ettersom jeg kan få kjøpe mer eller mindre hvilken telefon jeg vil nå før bursdagen min....

Lenke til kommentar

Fantastisk telefon....hvis du kun skal bruke den innendørs... For meg blir det for dumt med en telefon hvor skjermen ikke synes utendørs i dagslys. Ellers har den en fantastisk kvalitetsfølelse, bortsett fra at det altfor lett blir fingermerke på skjermen. MAn er nødt til å gå rund med pusse-fille hele tiden....

Lenke til kommentar

Det er jo ikke sånn at den ikke kan brukes utendørs.. Skjermen er dårlig i direkte sollys, men er helt grei bare du holder den bort fra sola. En annen ting er "themen" du bruker. Bruker du en mørk theme vil skjermen bli mye mørkere og vaskelig å lese, men f.eks. classic theme som telefonen har når den leveres, er fin å se på uansett. Synes jeg da..

 

Telefonen har ikke den "plastikfølesen" som de fleste mobiltelefoner har. Alt sitter fast og det oser kvalitet. Kan du leve med litt tregere sms og mye bedre kvalitet enn Nokia, er dette telefonen. :)

Lenke til kommentar
"]Bluetooth er bluetooth :) En standard, som fungerer på alle BT enheter. Bare å betale å ta med seg hjem :)

 

Dette stemmer ikke. Bluetooth består av mange forskjellige underprotokoller kalt profiler, forskjellige telefoner og adaptere støtter forskjellige profiler. Microsoft Mouse For bluetooth f.eks. støtter få profiler.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke sånn at den ikke kan brukes utendørs.. Skjermen er dårlig i direkte sollys, men er helt grei bare du holder den bort fra sola. En annen ting er "themen" du bruker. Bruker du en mørk theme vil skjermen bli mye mørkere og vaskelig å lese, men f.eks. classic theme som telefonen har når den leveres, er fin å se på uansett. Synes jeg da..

 

Telefonen har ikke den "plastikfølesen" som de fleste mobiltelefoner har. Alt sitter fast og det oser kvalitet. Kan du leve med litt tregere sms og mye bedre kvalitet enn Nokia, er dette telefonen. :)

 

Må si meg helt enig, og takk for tipset om theme.

Lenke til kommentar
Hva er folks "generelle" mening om denne telefonen egentlig? Har sett haugevis av tråder på forumet her med folk som lurer på det ene og det andre, og har problemer med diverse småting osv. Men hvordan er telefonen sånn generelt sett egentlig? Er den så bra som mange ventet seg? Hakke sett så mange meninger om den egentlig... vurderer nemlig å kjøpe den selv, ettersom jeg kan få kjøpe mer eller mindre hvilken telefon jeg vil nå før bursdagen min....

 

Telefonen er ok den, men som flere har nevnt er det en del små (og store) bøggs som irriterer. Som feks skjermen funker dårlig utendørs,(i sollys)skjermen blir svart pga strømsparemodus og du må hele tiden klikke på telefonen for å se om det har kommet inn sms/samtaler, telefonen kobler seg opp via wap hvis du tar joysticken oppover (fort gjort med klumpe fingrer) og så er det minne da. Du skal ikke sende og motta mange sms får telefonen begynner å plage deg med meldinger om at det snart er fullt. Jeg har nå slettet alt av spill, layout, maler osv for å få bedre plass. Minne er vel delt, så dette burde vel hjelpe eller?? (det virker ikke som det hjalp) Det er heller ingen mulighet til å ta backup av sms i softwaren som følger med telefonen.

 

Problemet med minne/sms er faktisk så irriterende at jeg vurdere å bytte telefon. Før hadde jeg 7650, den var forferdelig klumpete og støgg, men den plaga meg aldri med "fullt minne meldinger"

 

Det var det jeg synes er negativt med telefonen, det positive finner du i testen på amobil.

Lenke til kommentar

når du sier at det ikke skal mange SMS til før det blir fullt, sånn ca. hvor mange snakker vi om da? Jeg er jo vant til å ha hatt stygge, ubrukelig 3310 en stund nå... (ja jeg veit...), og der er det jo max 20 meldinger i inn og utboks til sammen... så sånn ca. hvor mange er det snakk om her?

 

Må si at jeg setter veldig pris på kvaliteten ved telefonen. Er helt ubeskrivelig lei av plastikk-nokia nå... det er jo mer eller mindre ingen av de telefonene som ikke har de slitne plastikk dekslene og og avtagbare, tynne plasttastene under.. det virker jo som no billig leketøy i grunn, selv om det sikkert ser fint ut på bilder og på avstand...

Lenke til kommentar

nå har jeg 2 meldinger, 3 % fullt.

så lenge du sletter de som ligger i sendte, klarer du deg bra.

 

+ at du kan lagre på sim-kortet også, der varierer det fra sim-kort til sim-kort.

 

3310, bruker bare sim-kort.

 

Noen andre som har oppdaga at alle sms blir sletta når man bytter sim-kort?

Lenke til kommentar
Det er jo ikke sånn at den ikke kan brukes utendørs.. Skjermen er dårlig i direkte sollys, men er helt grei bare du holder den bort fra sola. En annen ting er "themen" du bruker. Bruker du en mørk theme vil skjermen bli mye mørkere og vaskelig å lese, men f.eks. classic theme som telefonen har når den leveres, er fin å se på uansett. Synes jeg da..

 

Telefonen har ikke den "plastikfølesen" som de fleste mobiltelefoner har. Alt sitter fast og det oser kvalitet. Kan du leve med litt tregere sms og mye bedre kvalitet enn Nokia, er dette telefonen.    :)

 

 

Det er ikke "treg sms"!!! :evil:

 

Jeg skriver akkurat like fort på t610 som på 3310

Lenke til kommentar
Det er jo ikke sånn at den ikke kan brukes utendørs.. Skjermen er dårlig i direkte sollys, men er helt grei bare du holder den bort fra sola. En annen ting er "themen" du bruker. Bruker du en mørk theme vil skjermen bli mye mørkere og vaskelig å lese, men f.eks. classic theme som telefonen har når den leveres, er fin å se på uansett. Synes jeg da..

 

Telefonen har ikke den "plastikfølesen" som de fleste mobiltelefoner har. Alt sitter fast og det oser kvalitet. Kan du leve med litt tregere sms og mye bedre kvalitet enn Nokia, er dette telefonen.    :)

 

Helt enig med kvalfølelse, sinnsykt mye bedre en Nokia. Litt synd med batteriet, sikkert ok stb tid men, hvis du bruker tlf litt (kamera, mp3) så må du lade hver 2. dag :cry:

 

Ellers en grei og oversiktlig tlf, litt vanskelig å få transferFile til å virke uten BT eller IR osv. men det finnes vel ikke en tlf som er enkel enda? Tror alle produsenter trenerer dette slik at vi skal kjøpe nye tlf hele tiden :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...