Gå til innhold

Oppgradering av pc [Hk , Cpu , Ram]


Anbefalte innlegg

Hallo :thumbup:

 

Har nå bestemt meg for å oppgradere min maskin med nytt HK , cpu og minne pga sliter med nye spill som black ops og bfbc2.jeg bruker maskina mest til spilling men har også løst å leke litt med overklokking :new_woot: budsjett 4k +/- kjøler og tilbehør kommer i tilegg

 

mitt oppsett nå:

intel core 2 duo E6850

minne 4gb er usikker på hvilken minne det er.

Msi p5ngm-fd

Geforce 285 gtx

 

vil skjermkorte bli en flaskehals hvis jeg oppgraderer resten eller holder det en liten stund til ?

Endret av Leinan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil du satse på en billig oppgradering så kjøper du et GTX 460 eller et GTX 560 Ti skjermkort. Jeg tror faktisk at den CPUen din skulle greie å holde følge med et GTX 460 skjermkort som fortsatt er et meget bra kort for en billig penge, og muligens greie å henge med GTX 560 Ti også. Har 2 stk GTX 460 kort selv, dog med en i7-960 CPU klokket til 3,6 GHz.

 

Men det hadde været en fordel å vite hvilket minne du har da hastighet på det også har litt å si.

Lenke til kommentar

Vent på Sandy bridge eller Bulldozer, helt klart. De nye SB-hovedkortene hvor de har fikset feilen på sata chip-settet kommer vel i butikkene om ca. to måneder.

Bulldozer kommer kanskje i slutten av april, litt usikkert akkurat når det kommer i butikkene.

 

Begge deler er verd å vente på fordi det er nye plattformer som vil kunne oppgraderes en stund framover. Både Intel og AMDs nåværende systemer er utgående og det blir lite oppgraderingsmuligheter framover.

Endret av Kaaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...