Gå til innhold

Kan man skaffe en rotte som ikke forårsaker alergi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det finnes sorter av alle dyr som er mindre allergifremkallende enn andre :)

Har levd med en katt siden jeg var 2 år og er nå 21 år og katta er fortsatt i live. Har aldri vært allergisk mot den katten, men jeg er allergisk mot mange andre katter og dyr

 

Vis det fins det, hadde jeg blitt veldig glad!, for nå, som rotta mi snart dør, får jeg ikke en ny.. (vis jeg ikke finner en som er lite alergiframkallende)

Lenke til kommentar

Føler meg veldig 'klagete' nå men ofte vil de lyge til deg på dyrebutikken, bare for å få solgt dyr. Vet ikke hvordan dyrebutikkene nær deg er, da. Spør heller en veterinær f.eks. :)

 

Oog om du skal kjøpe fra dyrebutikk (noe jeg ikke anbefaler, sjekk annonsene på tamrotter.com eller finn.no) og ikke vil ha syke eller aggressive rotter, ikke kjøp en som kommer fra Sverige. Ikke alle er syke eller aggressive, men veldig kjipt om de er det. Snakker med erfraring...

Jeg var teit å kjøpte fra dyrebutikk, rottene som liksom bare var redde beit meg til blods flere ganger på bare noen dager og hun som var aggressiv mot andre rotter og måtte avlives(synd synd på veterinæren..), hun andre døde også tidlig pga. innavl.

 

Og når jeg spurte på dyrebutikken fikk jeg selvsagt beskjed om at de ikke var fra dyrefabrikk i Sverige, de innrømmet det ikke før ALLE i kullet bortsett fra 1(som døde 'naturlig') hadde blitt avliva etter å ha bitt både mennesker og andre rotter.

 

Aggressive rotter er skummelt, siden de er så utrolig smarte og kan lære seg å åpne burdører og sånn...

Lenke til kommentar

Føler meg veldig 'klagete' nå men ofte vil de lyge til deg på dyrebutikken, bare for å få solgt dyr. Vet ikke hvordan dyrebutikkene nær deg er, da. Spør heller en veterinær f.eks. :)

 

Oog om du skal kjøpe fra dyrebutikk (noe jeg ikke anbefaler, sjekk annonsene på tamrotter.com eller finn.no) og ikke vil ha syke eller aggressive rotter, ikke kjøp en som kommer fra Sverige. Ikke alle er syke eller aggressive, men veldig kjipt om de er det. Snakker med erfraring...

Jeg var teit å kjøpte fra dyrebutikk, rottene som liksom bare var redde beit meg til blods flere ganger på bare noen dager og hun som var aggressiv mot andre rotter og måtte avlives(synd synd på veterinæren..), hun andre døde også tidlig pga. innavl.

 

Og når jeg spurte på dyrebutikken fikk jeg selvsagt beskjed om at de ikke var fra dyrefabrikk i Sverige, de innrømmet det ikke før ALLE i kullet bortsett fra 1(som døde 'naturlig') hadde blitt avliva etter å ha bitt både mennesker og andre rotter.

 

Aggressive rotter er skummelt, siden de er så utrolig smarte og kan lære seg å åpne burdører og sånn...

 

Hæ, er det sant? :ohmy:

 

Det var bra du sa det! Vis ikke hadde jeg stolt bint på de som jobber på dyrebutikken.. Skal ta kontakt med noen "eksperter" å spørre istedenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...