Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skal skrive særemne, hvordan?


Anbefalte innlegg

Har fått en stor Norsk-oppgave i høst som skal leveres den 1 mars.

Jeg har bestemt meg for å skrive om Varg Veum, altså boka og filmen. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal skrive å lengden og oppbyggingen av den.

 

Lurer på om noen kan forklare den beste måten å skrive på og hvordan jeg skal sette den opp?

 

Evt. Fortell om egne særemner :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei,

 

jeg har skrevet særemne før, men vi fikk vite hvor mange ord/antall side det skal være.

 

ikke skriv overdrevet mye så det ikke blir kjedlig for læreren å lese. sett det opp slik at man får lyst til å lese det du har skrevet.

 

bruk noen bilder som har noe med tema å gjøre :thumbup: og ikke bruk bilder som du liker bare. det gjorde jeg og fikk trekk på :dontgetit:

 

 

etter at du har lest eller sett filmen, anbefaler jeg å søke artikkeler eller noe som er også skrevet om det du har valgt..det vil gi deg hint om hva du skal fokusere på. pluss mer. kanskje noe du ikke ha legget merke til.. :w00t:

 

 

søk også på nett eksempler på andre særemner som er skrevet, da mener jeg å bare få ide om hvordan du skal sette det opp og ikke kopiere det som er skrevet,men det vettu sikkert :)

 

funnet en bra side som kan være til hjelp håper jeg:

 

http://temalitteratur.deichman.no/pgs/nyttige_tips.html

 

 

lykke til! :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...