Gå til innhold

Noen såørsmål om vannkjøling


Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe meg Astek Waterchill og har en del spørsmål om vannkjøling er helt nOOb på området:

 

1. Hva skal man blande i vannet?

 

2. Går det an og dra på LAN med vannkjøling? tenker på risting i bil og når jeg bærer PCen.

 

3. Er det noen her som har opplevd kortsluttning p.g.a. lekasje i vannkjølingssystemet?

 

4.Blir det bare kondens av kaldt vann? Og om så hvor kaldt?

 

5.Er det noen lure ting jeg burde kjøpe i tillegg til settet?

 

6.Har hørt at det er en sugen radiator som følger med Water chill settet er det noe som jeg burde bytte ut med en bedre?

 

 

Waterchillen skal jeg kjøpe på Databutikken.com og den skal inn i et Chiftec Dragon fulltower.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Du skal blande den medfølgende tilsetningen i vannet. Vannet bør være destillert.

 

2. Jada, bare dra på lan du :) Men sørg nå for at pumpen/vanntanken er festet på en eller annen måte så den ikke slenger rundt. Jalla - strips. Skikkelig - skruer.

 

3. Jada, det er noen som har opplevd både det ene og det andre. Men som regel går en vannlekasje greit! PC'en blir som regel først ustabil, og rebooter. Hvis dette skulle skje, og du oppdager det er vann på gærne plasser, dra ut stikkontakten, og tørk maskinen godt. (en dag eller to) Nå virker den sannsynligvis igjen :)

 

4. Først: Nei, det blir ikke kondens. Det blir heller ikke kondens av kaldt vann hvis det er i et kaldt rom...

 

5. Destillert vann, og evt. noe å sage ut et hull for radiatoren.

 

6. Radiatoren er bra nok. Bare sørg for at den får "kald" luft så går det fint skal du se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...