Gå til innhold

Sandy Bridge HK, CPU, GPU, MEM ca 8k


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har skaffet et P67 kort så ikke bekymre dere (ja jeg vet om sandy bridge problemet) :) Men det jeg trenger nå er noen tips på (max ca 8k):

 

HK, det er et Asus P67 kort til ca 1500kr.

 

CPU så er vel valget ganske lett:

Intel Core i5-2500K

eller

Intel Core i7-2600K

ca 800kr forskjell, verdt det?

Og jeg har en Thermalright TRUE massiv kjøler, men den går vel ikke på denne nye socketen. Så forslag til ny? Eller er stock kjøleren god nok mtp at denne er beregnet for å overklokkes?

 

Minne har jeg ikke peiling på så hjelp! Tar gjerne 6gb nå og så kanskje oppgradere det senere. Gjerne betale _litt_ mer for performance minne.

 

Grafikkort her har jeg heller ikke peiling. Vil kjøre Black Ops "perfekt", og være klar for Crysis 2 etc. Men jeg vil ikke kaste penger i dass. I tillegg er det lurt å kjøpe et kort nå og kanskje utvide SLi/crossfire senere?

 

Forøvrig så har jeg et Antec 900 (v1) kabinett, så alt får vel plass eller er det noe jeg bør sjekke? Og jeg har en Thermaltake Toughpower 850w. Selvom den er kjøpt for 3 år siden så funker vel den med dette nye oppsettet?

 

edit: glemte å si at jeg trenger en ny skjerm, men det er ikke inkludert i de ca max 8k. Men har noen noen forslag til en skjerm til ca max 2k og som er en del bedre enn BenQ G2420HD? Hvis ikke så blir det bare en sånn

Endret av sureup
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU: For spill er det sikkert like greit med 2500k. SB bruker mye mindre effekt enn tidligere core i7 varianter. Har en 2600k klokket til 4.5 GHz, som ved full load ligger under 50C. Romtemperatur 10-15C og Corsair A70. Skal kunne bruke samme kjøler som sokkel 1156 (P55). Har et HD3870 i PC'en for å få skjermbilde og strømtrekk med 100% last CPU, er i underkant av 160 W. Med en 850 W PSU bør du ha rom for heftig grafikk.

 

Minne: Benytt 2 eller 4 moduler. Sjekk med Asus QVL før du kjøper. Det er enkelte high performance ram der HK ikke støtter mer enn 2 moduler.

Lenke til kommentar

Takk for svar,

 

Ja det blir nok 2500k.

Her er info om hovedkortet: http://www.asus.no/product.aspx?P_ID=FpufhQASBFHNvccl (Vet ikke enda om det blir Deluxe, Pro eller Evo versjonen)

Jeg har sjekket QVLen men det er en hel haug med info der, og når jeg ikke har peiling på hva jeg skal velge så blir det litt vanskelig. Så hadde satt pris på et forslag på minne (minst 6gb). Trenger ikke være "performance" minne.

 

Også må jeg finne ut av hvilke grafikkort som har høy kvalitet men som er litt "bang for buck", forslag?

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Etter å ha sjekket en del rundt så har jeg kommet fram til at MSI GTX 560Ti Twin Frozr II er et godt valg. Regner med at denne kjører Black Ops bra og tåler Crysis 2 når det kommer? Noen innvendinger? Eventuelt noen som vet hvor mye bedre dette kortet er vs 2stk 8800GT Sli?

 

Så da trenger jeg bare å finne minne (minst 6gb), forslag? :)

Lenke til kommentar

Etter å ha sjekket en del rundt så har jeg kommet fram til at MSI GTX 560Ti Twin Frozr II er et godt valg. Regner med at denne kjører Black Ops bra og tåler Crysis 2 når det kommer? Noen innvendinger? Eventuelt noen som vet hvor mye bedre dette kortet er vs 2stk 8800GT Sli?

 

Så da trenger jeg bare å finne minne (minst 6gb), forslag? :)

 

Minne

 

Du kan kjøpe fire slike brikker 4 GB

eller to slike 8 GB

 

Det er ikke så vanskelig å sjekke mot QVL. Bare finn part no. på minnebrikken i nettbutikken og sammenling med QVL.

Slik som her:

 

 

post-88080-0-47969200-1296766756_thumb.jpg

 

 

 

Av skjermer så er har Dell U2311H fått mye skryt blandt annet her. Koster ca 2K

 

edit: nytt bilde

Endret av sprettmett
Lenke til kommentar

...

Du kan kjøpe fire slike brikker 4 GB

eller to slike 8 GB

...

 

Problemet var ikke søking i QVL, det var mer at jeg ikke visste hvilke av de mange valgene som var gode :)

8GB'en er ikke i QVL'en. Finnes det virkelig ingen 2x4GB sett som passer med dette "deluxe" hovedkortet med over 1600Mhz bortsett fra et eller annet "A-Data" merke?

 

Takk for bios info :)

Lenke til kommentar

...

Du kan kjøpe fire slike brikker 4 GB

eller to slike 8 GB

...

 

Problemet var ikke søking i QVL, det var mer at jeg ikke visste hvilke av de mange valgene som var gode :)

8GB'en er ikke i QVL'en. Finnes det virkelig ingen 2x4GB sett som passer med dette "deluxe" hovedkortet med over 1600Mhz bortsett fra et eller annet "A-Data" merke?

 

Takk for bios info :)

 

Så sannelig! Jeg leste rett og slett feil!

Nei, det ser jo ut til at om du skal ha 8 GB må du bruke fire brikker. Det var jo rart :hmm:

Lenke til kommentar

Hmm har lest steder at folk har prøvd ram utenfor QVL og at det har fungert helt fint.

 

Så jeg tror jeg prøver meg på den 2x4GB men hos komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=616803

 

Noen innvendinger? :)

OM andre har prøvd dette, og det har fungert, så skal ikke jeg si noe.

Om du er villig til å gå ned en hastighet på rammen (til 1300MHz) kan du få denne som er på QVL.

Men som sagt så kan det jo fungere å gå utenfor QVL også. Det er jo bare ASUS som ikke vil GARANTERE at det går!

Lenke til kommentar

Godt å høre

 

Så da blir det enten den,

Eller: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=491287 som er på QVL'en

Eller: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618010

 

Da skal jeg se om alt det her blir mulig å få tak i imorgen. Skjerm får vi se hva som skjer med. Kanskje dellen, Benq'en eller en 16:10 om jeg kan finne en god og rimelig en.

 

Takker for hjelpen så langt =)

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke forestille meg at Corsair sin nyeste minnebrikker (Vengeance) ikke skal kunne funke på Asus sine P67 hovedkort. Drit i QVL'en.

 

Skjermkort; Gigabyte Super Overclock GTX 560 TI? Den skal visstnok være kjempestille av seg og kommer med et annet vifteoppsett en stock-kjølern og en fantastisk fabrikkoverklokk. Koster jo heller ikke mye og gir en herlig FPS-boost iforhold til vanlige 560 TI kort.

 

Er bare et forslag, da. Og forresten, 2500k er best mtp ytelse kontra pris. 2600k blir for dyr.

Lenke til kommentar

Vel jeg har lest mange poster om folk med en del forskjellige minnebrikker har hatt problemer (inkludert vengeance), så jeg får nesten bare vente og se :p

 

Super overclock er vanskelig å få tak i. Skal prøve å ornde alt imorra ettersom min stasjonære pc ikke fungerer. Men uansett så kan jeg vel bare overclocke den selv?

 

Angående 2500k så er jeg litt fucked pga de siste jeg hadde funnet er nå borte... Så eneste jeg sannsynligvis kan få tak i imorra er 2600k... Tror jeg må nesten bare gå for det. Skal ta et par telefoner rundt omkring imorgen og se om det er noen 2500k'er omkring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...