Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Pc henger i "starter windows" usedvanlig lenge.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

som tittelen så fint beskriver, så henger min Acer Aspire TimelineX 3820TG ved oppstart. Mer spesifikt, når jeg kommer til vinduet "windows starter/starting windows".

Der kan den stå og marinere seg i 2-3 minutter. Dette er særdeles mye mer enn hva som er vanlig, og som sagt har jeg ikke gjort noe med den før den plutselig ble sånn.

 

Jeg har kjørt defragmentering, og antivirus-program. Bare for å være sikker. No joy.

 

Jeg har forøvrig Win7 Pro (lovlydig versjon) og har, hvis det skulle være av interesse, etterinstallert en Seagate momentus HD. Den har forøvrig stått i siden sommer.

 

Hadde satt stor pris på hvis noen kunne ha kommet med tips til hva jeg kan prøve, eller vet hva det kan skyldes.

 

Si i fra hvis dere trenger mer info.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå husker jeg ikke hvor da, i kontrollpaneler så skal du få en errorlog ved oppstart, den gikk jeg inn i på min og så masse IP-fail, deretter kunne jeg bare slå av wifi og det bootet rett opp.

 

Hva den gjør når den "henger" vil sansynligvis stå i den loggen, jeg husker bare ikke hvor den er. :hmm:

 

Slette den loggen og reboote for å så sjekke den?

post-64596-0-28752900-1296675165_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

 

Beklager for at jeg bumper en relativt gammel post, men jeg glemte å svare på etter at jeg fant ut av det. Tenkte kanskje at det kunne være til hjelp for andre med samme problem..

 

Det var rett og slett en feil på partisjonen D, kjørte Chkdisk på den, og alt ordnet seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...