Gå til innhold

Ulovlig passering av bomstasjon


suphadupha

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg fikk i dag en regning fra E18 Vestfold, for bompassering ved automatisk bomstasjon. I tillegg til dette fikk jeg en avgift for ulovlig passering. Hvordan kan dette ha seg på en AUTOMATISK bomstasjon? Flere som har opplevd dette? Er ikke lett å få tak i noen å spørre på telefon heller, da de stenger kl 15.00. Kjenner jeg blir sur!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har sikkert bare skjedd en feil under faktureringen. Send dem en e-post du, så har du det sikkert bekreftet i morgen tidlig.

 

Ja sendte en mail nå, får se om jeg får svar. Har en mistanke om at min hotmail-adresse havner i spam-boksen.. Får ringe hvis jeg ikke får svar i løpet av et par dager.

 

Vet forresten om et par til dette har hendt med, som har endt opp med å betale fordi de ikke klarte å få noe fornuftig svar på hva regninga betyr. Det skjer ikke her i gården for å si det sånn :-)

Lenke til kommentar

Jeg synes også at det skjer litt for ofte at folk betaler for å få fred.

 

Fikk svar på mailen, grunnen de oppga var at jeg hadde innbetalt feil beløp tidligere. Vet ikke helt om dette stemmer, mulig moren min har betalt en regning uten å gi den til meg (jeg bruker bilen, men den står på henne).

Det stod at jeg skulle betale kr 20, og se bort fra tilleggsgebyret - og så var alt i orden. Så da ordna det seg jo, men det jeg nå reagerer på er:

 

De kalte det fortsatt for "ulovlig passering av bomstasjon", og dette stemte jo ikke. Kan ikke skjønne at de kan kreve inn penger uten å forklare hva kravet er fra!

Lenke til kommentar

Begrepet henger vel gjerne igjen fra tiden da bomstasjoner var putte-på-penger-eller-få-bot. Samme fakturasystem, bare at man får en faktura først som man kan betale, eller få purringen som før var samme som de sendte ved passering uten å betale på stedet.

 

Begrunnelse "feil betalt beløp tidligere" er jo egentlig ganske rart. Det må vel da være at det har ligget en faktura "ubetalt" over lengre tid. Uansett burde vel isåfall den ha gått til purring før neste passering ble til purring.

Lenke til kommentar

Begrepet henger vel gjerne igjen fra tiden da bomstasjoner var putte-på-penger-eller-få-bot. Samme fakturasystem, bare at man får en faktura først som man kan betale, eller få purringen som før var samme som de sendte ved passering uten å betale på stedet.

 

Begrunnelse "feil betalt beløp tidligere" er jo egentlig ganske rart. Det må vel da være at det har ligget en faktura "ubetalt" over lengre tid. Uansett burde vel isåfall den ha gått til purring før neste passering ble til purring.

 

Ja vet, reagerer på det selv. Tenkte å høre med en lærer på skolen som er advokat i morgen, bare for å høre om han synes det er rart også :p

 

edit: står på fakturaen : du er ilagt en tilleggsavgift for ulovlig bompassering.

Derfor er det rart at det var "feilaktig betaling"

Endret av pnc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...