Gå til innhold

Wordpress - Legge innlegg på ulike sider


Anbefalte innlegg

Har opprettet nettstedet Fosslund.net og der har jeg innstallert Wordpress

forsåvidt synes jeg det fungerer fint, men som dere ser så kunne jeg tenkt meg og spesifisert hvor mine innlegg havner hen.

 

Jeg ønsker i utgangspunktet ingen innlegg på hovedsiden, kun på "Blogg" og "Foto" hvordan gjør jeg dette?

 

Ikke minst hvilken widget bør jeg bruke for fotogalleri?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

-Under Innstillinger/Settings -> Lesing/Reading finner du et valg for å ha en statisk side til forside. Da kan du selv velge teksten som kommer der ved å redigere siden din, og ingen innlegg vises på fremsiden.

 

-Legg til kategorivalg i menyen din, så blir innleggene dine sortert under disse. Du kan ekskludere selve hovedsiden for blogginnlegg i menyen, sånn at det kun er sorterte kategori-innlegg som er mulig å finne. (Theme med støtte for costum menu (wp 3.0 +) løser dette enkelt, da kan du selv velge hva som skal være i menyen, alt fra enkeltinnlegg, til eksterne linker.)

 

(Ønsker du å ha tekst på hver kategoriside også må du lage egne page-templates, eller ha tema som støtter dette (category-page) og så redigere php-fila til å vise forskjellig tekst tilhørende hver kategori.)

 

Plugin for fotogalleri blir mye smak og behag (heter plugin, ikke widget). Ser du har laget gallerier nå, så da har du kanskje funnet noe du er fornøyd med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...