Gå til innhold

Sosiologi - hva kan jeg vente meg?

Winydancer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Har tenkt å begynne på Sosiologi neste år. Sosialt arbeid er noe jeg er interessert i å utdanne meg mot, så jeg tenkte meg i denne retningen.

Det jeg tenker på er;

- Vurderer et årsstudium for å "teste det ut", kan jeg gå over til bachelor og gli rett inni 2. året om jeg ønsker det?

- Hva kan jeg vente meg? Er det mye utplassering?

- Hvordan er dagene på sosionom, er det mye praksis, eller er det mest teoretisk?

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, ble litt rot med ordene her ja!

"Sosiologi - ungdomssosiologi" er linjen jeg tenker på.

"- Hvordan er dagene på sosiologi, er det mye praksis, eller er det mest teoretisk?"

Skulle det 3. spørsmålet være :)

Skrevet

Jeg har ikke studert det selv, men fagene er relativt nærme hverandre, jeg er statsviter og har lest en del psykologi, stereotypt sett kommer du inn i midten. I tillegg studerer jeg nå tverrfaglig master så vi har noen fra det studiumet også.

Så spørsmålene dine:

Så lenge fagene i årsenheten er de samme/nesten samme som 1. bachelor er det uproblematisk å gå over på det. Du kan i tillegg bruke årsenheten som en del av en bachelor hvis du tar en annen bachelor fra samfunnsvitenskap eller humaniora, i hvert fall vanligvis.

Jeg tror ikke det er så mye praksis, jeg har ikke hørt om det i hvert fall. Teori er det nok av.

Om hva du kan vente deg av studiet så må du nesten få svar av noen andre, jeg er ikke så inne i den biten:)

Skrevet

Jeg har ikke studert det selv, men fagene er relativt nærme hverandre, jeg er statsviter og har lest en del psykologi, stereotypt sett kommer du inn i midten. I tillegg studerer jeg nå tverrfaglig master så vi har noen fra det studiumet også.

Så spørsmålene dine:

Så lenge fagene i årsenheten er de samme/nesten samme som 1. bachelor er det uproblematisk å gå over på det. Du kan i tillegg bruke årsenheten som en del av en bachelor hvis du tar en annen bachelor fra samfunnsvitenskap eller humaniora, i hvert fall vanligvis.

Jeg tror ikke det er så mye praksis, jeg har ikke hørt om det i hvert fall. Teori er det nok av.

Om hva du kan vente deg av studiet så må du nesten få svar av noen andre, jeg er ikke så inne i den biten:)

Takk for svar vertfall!

Antar nesten at det bør være mulig å gå over. Satser mest på et årsstudium for å se om dette "er noe for meg". Har litt problemer med å velge riktig retning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...