Gå til innhold

Går ikke mer ned!


Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

Rundt oktober bestemte jeg meg for å gå ned noen kilo, og begynte å sykle regelmessig. En spinningtime varte 1 time, og jeg gjorde det fast 3-4 dager i uka, kombinert med styrketrening. Det gikk den rette vegen, og jeg har nå tatt av meg 17 kg. Men det begynte å bli altfor rutine og kjedelig, så jeg begynte å bokse i en bokseklubb. Mandager er det 1 og en halv time trening, torsdager 2 timer og lørdager 2 timer.Det er mye jogging, løping, hoppe tau osv. Jeg merker at kondisen har gått opp, samt styrke. men det er ett problem, jeg går ikke ned mer. Jeg har nå begynt å jogge (intervall) ca 40 min de dagene jeg ikke har boksing, men uten noe nytte. Vekta forblir den samme! :( Jeg prøver å spise så sunt som mulig, men jeg bor hjemme hos mor, og må spise den maten jeg får servert, som kan være alt fra fisk til spaghetti & Kjøttdeig.

 

Er det noen som har noe tips? :)

 

Ca. 1.75 høy, 100 kg, 17 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer med 17 kg ned, veldig bra jobba :thumbup:

 

Du trener styrke og bokser, selvfølgelig vil du gå opp i vekt i forhold til muskler. Bare fortsett slik du gjør nå, har du gått ned 17 kg så gjør du det riktig. Med mindre du nylig har økt kaloriinntaket eller endret intensiteten på treningene.

 

Jeg vil også tipse deg til å fokusere mindre på den eksakte vekten, men heller bruke speilet som en pekepinn. Selvom du har stagnert i vektnedgangen, så tilsvarer ikke dette nødvendigvis stagnering i fettprosent nedgang.

 

17 år, 175cm og 100 kilo? Håper det er mest muskler, eller så tør jeg ikke tenke på hva som skjer med helsa di om 25 år.

 

Veldig unødvendig kommentar, tror du den informasjonen der var på noen måte ny for OP?

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Er enig med det flere skriver her om å heller fokusere på andre ting i denne perioden, som for eksempel hvor mye bedre trent du føler deg! Vil du virkelig gå ned kan det være et triks å jogge før frokost, fordi glykogenlagrene i kroppen da som regel er veldig lave, og du vil fort begynne å tære på fett.

Lenke til kommentar

Å jogge før frokost er unødvendig-

Hos en vanlig frisk person vil glykognlagrene i kroppen være mer fylte om morgenen enn om ¨f.eks kvelden, fordi at karbohydratene du har spist i løpet av dagen har fått kommet seg inn i musklene.

- Og muskelglykogen brukes utelukkende under fysisk aktivitet, noe de færreste bedriver om natten (i større mengder hvertfall......).

 

Du sier ingenting om hvordan du egentlig spiser, noe som gjør det praktisk talt umulig å hjelp deg.

 

Men godt jobba med 17 kilo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...