Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

win 7 vil ikke starte opp


Anbefalte innlegg

nå har jeg drti meg skikkelig ut. :(

leste her på forumet om å laste ned combofix, for å sjekke om jeg har virus.

Jeg lastet ned og startet opp programmet. fikk beskjed om at antivirus må være slått av for at combofix skal fungere skikkelig. jeg disablet antivirus og trykket ok. Da sa combofix at antivirusen min ikke var slått av enda. Jeg trykket da på X i combofix vinduet. Og jo da combofix bare starter opp og gjør et scann. Jeg tenker at ok det går sikkert bra. får beskjed om at pcen vil restarte. pcen restarter, jeg får opp boot skjermen, men maskinen kommer ikke inn i win7. automatisk reparering av feilen går heller ikke.

 

får deretter valget om å gå til systemgjennomrettingsverktøy. får på et tidspunkt beskjed om at registeret er ødelagt. Jeg har selvsagt skrudd av automatisk systemoppretting så kan ikke gjøre det. har tatt et image av systemet og lagt det på andre disker, men får ikke til å kjøre det fra gjennoprettingsverktøyet. De spør om drivere eller å koble meg til et nettverk.

 

Dette er utrolig frustrerende. bare be om flere detaljer hvis det treng. HJELP!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå har jeg drti meg skikkelig ut. :(

leste her på forumet om å laste ned combofix, for å sjekke om jeg har virus.

Jeg lastet ned og startet opp programmet. fikk beskjed om at antivirus må være slått av for at combofix skal fungere skikkelig. jeg disablet antivirus og trykket ok. Da sa combofix at antivirusen min ikke var slått av enda. Jeg trykket da på X i combofix vinduet. Og jo da combofix bare starter opp og gjør et scann. Jeg tenker at ok det går sikkert bra. får beskjed om at pcen vil restarte. pcen restarter, jeg får opp boot skjermen, men maskinen kommer ikke inn i win7. automatisk reparering av feilen går heller ikke.

 

får deretter valget om å gå til systemgjennomrettingsverktøy. får på et tidspunkt beskjed om at registeret er ødelagt. Jeg har selvsagt skrudd av automatisk systemoppretting så kan ikke gjøre det. har tatt et image av systemet og lagt det på andre disker, men får ikke til å kjøre det fra gjennoprettingsverktøyet. De spør om drivere eller å koble meg til et nettverk.

 

Dette er utrolig frustrerende. bare be om flere detaljer hvis det treng. HJELP!

 

 

Boot maskinen press F8 flere ganger, så bør du få opp windows bootmeny, dersom du får dette opp, prøv og boot sikkerhetsmodus med nettverk?

Lenke til kommentar

Unskyld at eg spør, men når du reinstalerer windows blir da alle hardiskene formatert eller bare den ene der windows ligger?

Har samme(nesten)problem. :cry::(

Som regel kun den disken der du har windows, normalt C:/ men dette får du spørsmål om, men den formatterer ikke alle diskene i maskinen uansett.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

er noe helvettes drit. maskinen min funket helt bra. ville bare ta en sjekk med combofix for å være helt sikker (dumt) og ender opp med at jeg må installere alle programmer på nytt og konfigure win 7 slik jeg vil ha det. Tar laaaang tid! Men det var min feil da. skulle aldri slått av systemgjennopretting.

 

det er kun den PARTISJONEN som win ligger på som trengs å slettes (win7) Dette får du uansett valg om å gjøre

Lenke til kommentar

hahaha ja superantispyware har også føkked opp pcen min. så den holder jeg meg unna. Nå har jeg endelig fått win 7 oppe å gå igjen etter flere timer med justeringer etc..

Nå er det eneste problemet at endel mapper har fått hengelås og som jeg ikke får tilgang til.

I tillegg lurer jeg på hvordan jeg selv setter et gjennoprettingspunk nå slik som systemet er -konfigurert og virusfri? Jeg trenger ikke mange gjennoprettningspunker, kun et nå.

 

Et speilbilde av disken har jeg, men da jeg skulle prøve å bruke dette da win7 krasja funket dette selvsagt ikke :( men gjennoprettingspunkt ville den ha. (noe jeg ikke hadde)

 

Er blitt temmelig lei av pc nå og tar meg en pause fra dette snart. bare frustrerende for tiden.

Lenke til kommentar

hahaha ja superantispyware har også føkked opp pcen min. så den holder jeg meg unna. Nå har jeg endelig fått win 7 oppe å gå igjen etter flere timer med justeringer etc..

Nå er det eneste problemet at endel mapper har fått hengelås og som jeg ikke får tilgang til.

I tillegg lurer jeg på hvordan jeg selv setter et gjennoprettingspunk nå slik som systemet er -konfigurert og virusfri? Jeg trenger ikke mange gjennoprettningspunker, kun et nå.

 

Et speilbilde av disken har jeg, men da jeg skulle prøve å bruke dette da win7 krasja funket dette selvsagt ikke :( men gjennoprettingspunkt ville den ha. (noe jeg ikke hadde)

 

Er blitt temmelig lei av pc nå og tar meg en pause fra dette snart. bare frustrerende for tiden.

Det enkle er ofte det beste.

Microsoft security essentials - AntiVirus

AntiMalware's Malwarebytes - AntiMalware

CCcleaner for og holde maskinen litt i orden det funker som bare det.

 

www.ninite.com er en genial side å gå til nå som du har reinstallert, merk av for de programmene du vil ha, last ned å kjør installeren .. vips ferdi:)

 

 

Lykke til

Lenke til kommentar

 

Et speilbilde av disken har jeg, men da jeg skulle prøve å bruke dette da win7 krasja funket dette selvsagt ikke :( men gjennoprettingspunkt ville den ha. (noe jeg ikke hadde)

 

Er blitt temmelig lei av pc nå og tar meg en pause fra dette snart. bare frustrerende for tiden.

 

Dersom du har et relativt nytt speilbilde av C-disken, er det jo bare å legge inn dette etter formateringen og reinstallasjonen. Da slipper du jo all konfigureringen og er fort tilbake til ditt gamle system.

Lenke til kommentar

hahaha ja superantispyware har også føkked opp pcen min. så den holder jeg meg unna. Nå har jeg endelig fått win 7 oppe å gå igjen etter flere timer med justeringer etc..

Nå er det eneste problemet at endel mapper har fått hengelås og som jeg ikke får tilgang til.

I tillegg lurer jeg på hvordan jeg selv setter et gjennoprettingspunk nå slik som systemet er -konfigurert og virusfri? Jeg trenger ikke mange gjennoprettningspunker, kun et nå.

 

Et speilbilde av disken har jeg, men da jeg skulle prøve å bruke dette da win7 krasja funket dette selvsagt ikke :( men gjennoprettingspunkt ville den ha. (noe jeg ikke hadde)

 

Er blitt temmelig lei av pc nå og tar meg en pause fra dette snart. bare frustrerende for tiden.

Det enkle er ofte det beste.

Microsoft security essentials - AntiVirus

AntiMalware's Malwarebytes - AntiMalware

CCcleaner for og holde maskinen litt i orden det funker som bare det.

 

www.ninite.com er en genial side å gå til nå som du har reinstallert, merk av for de programmene du vil ha, last ned å kjør installeren .. vips ferdi:)

 

 

Lykke til

 

 

Ja har mye erfaring. Jeg bruker som regel kun avira antivirus og malwarebytes. Har også adblock plus i webleseren (et must) samt spywareblaster. ccleaner bruker jeg også.

Det er disse programmene jeg har kommet frem til er ganske det beste for beskyttelse uten at de tar for mye ressurser.

skal sjekke ut ninite

Endret av ltdata
Lenke til kommentar

Ok, du kan jo evt bruke gratisprogrammet som blir linket til i #10 , eller Acronis.

Hvis du får til å bruke noen av disse programmene, kan du bare deaktivere alt av gjenopprettingspunkter (som etter hvert tar masse plass på disken)

 

Jeg gjorde det selv for en stund siden , da jeg ikke var helt sikker på hvordan programmene virker.

Laget et image, lastet ned masse drit (for å teste) - og etter å ha restoret imaget var alt tilbake slik det var.

 

Har forresten hørt at Combofix og 64 bit OS ikke er en god kombinasjon.

Endret av johome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...