Lazaruz Skrevet 7. juli 2003 Skrevet 7. juli 2003 Skal oppdatere maskinen min for og få jobbe litt bedre med Maya (3d programering) Det jeg har kommet frem til nå er: Hovedkort: Asus A7M266-D Spesifikasjoner Antall minneplasser 4 Brikkesett AMD-760MPX Dual CPU Ja Integrert lydkort Ja Integrert nettverkskort Ja Integrert skjermkort Nei PCI 3 RAID Nei Sokkel Socket A Multicom 1910,- Prossesor: 2x AMD Athlon MP 2200+ Spesifikasjoner Familie Athlon MP FSB 266MHz Hastighet 1800MHz Sokkel Socket A Databutikken.com 2x 1174,- 2348,- 4x Apacer 512 MB DDR266/PC2100 Spesifikasjoner CAS 2.5 Hastighet 133 MHz Størrelse 512 MB Type DDR 2100 Pcbutikken 4x 664,- 2656,- Skjermkort: Asus Asus V9560 Video Suite GeForce FX 5600 128MB Spesifikasjoner Brikkesett NVIDIA GeForce FX 5600 RAM 128 MB Type AGP Databutikken.com 1871,- Sum= 8785,- Er dette en god pc og brukbar Pc eller ville noen av dere ambefale noe annet, ikke så mye dyrere max 10000 tilsammen.
Lazaruz Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Skrevet 7. juli 2003 jo forresten hva slags kjøling og strøm trenger jeg til dette??
ØysteinI Skrevet 7. juli 2003 Skrevet 7. juli 2003 Ville heller anbefale MSI K7D-Master-L framfor Asus A7M266-D. Jeg har begge to og må si at jeg er mer fornøyd med MSI'n enn Asus'n. MSI'n har muliget for å stille multiplier selv (unlocke CPU'n og sette den opp et par hakk) Det kan ikke Asus'n. I tillegg syns jeg lydkortet har vært litt for ustabilt på Asus'n. Om det kommer pga. hardware eller en dårlig driver veit jeg ikke, men det er som sagt en ting jeg har slitt litt med. Prisen skal være så og si identisk. Til et så kraftig system bør du ha en 400W eller mer for å være sikker på at det ikke tryner pga. for lite strøm. Det funker med mindre PSU, selv kjører jeg 2x DuronMP 1200Mhz på en 300W, men jeg er litt i tvil på om det er helt gunstig. Du bør også ha et par vifter i systemet, siden de CPUene utvikler opp til 60W hver. Jeg har undervoltet mine CPUer ganske kraftig (2x XP1700+ moddet til å kjøre som 2x MP2000+ med bare 1,6V ... imotsetning til default 1,75V). Det kunne vært aktuelt for deg å prøve også, siden dette kan få ned temperaturen på systemet ditt en god del. Uansett ... du bør har STORE kjøleribber på CPUene. Pga. at systemet lager mye mer varme, vil lufta i kassa di bli en god del varmere enn "vanlig"... noe som igjen gjør at du må ha krafitgere kjøling på CPUene for å holde samme temperatur. Jeg bruker 2x ThermalRight AX7+ 12dB Papst og systemet holder ca 60-65 grader ved full load. En fin balanse mellom ytelse og støy syns jeg... Skal du bruke AX7 på MSI K7D-Master-L må du ta fram dremelen, for det for trangt rund CPU sokkelen.
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. juli 2003 Skrevet 7. juli 2003 jeg anbefaler deg på det STERKESTE å lese webshopguiden så du er klar over hva du innlater deg på ved å handle via databutikken.com
ØysteinI Skrevet 8. juli 2003 Skrevet 8. juli 2003 Og det er nok MYE å spare på å kjøpe delene på samme plassen. Jeg har vanskelig for å tro at det blir billigere å betale 4x frakt, selv om det er en liten forskjell i prisen på varene fra butikk til butikk.
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 8. juli 2003 Skrevet 8. juli 2003 skal du bruke det skjermkortet til spill så anbefaler jeg deg å gå for et 9700 non pro eller pro kort som ikke koster noe spes mer nå for tiden fx 5600 er et dårlig kort les testene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå