Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nyere BMW/Subaru/Audi, kostnader..?


PC^2020

Anbefalte innlegg

Har hatt det litt på tung og kanskje kjøpe meg en litt nyere og dyrere bil ettersom jeg endelig har blitt ferdig med utdannelse og blitt etablert!

 

Tenker litt på kanskje noe slikt som en BMW 5-serie sedan eller lignende biler på rundt 3-5 år gamle i prisklasse opptil 250.000kr. Eventuelt en subaru legacy/outback eller audi a4/a6.

 

Det jeg lurer på er hva disse bilene koster å ha mtp. forsikring og vedlikeholdsutgifter. Blir det dyrt å ha BMW'en på service?

 

I dag har jeg vært vandt med å skru det meste sjøl..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. forsikring, så varier det sikkert fra selskap til selskap.

 

Da jeg byttet fra en Bmw 116i 2005 til helt ny (2008) Nissan Qashqai 1.5 diesel, falt forsikringspremien på ca 5000 kr! Vet at kombinasjon bmw + ung mannlig kjører = dyr forsikring, men syns dette var ganske vilt.

 

Ifht. service og verkstedkostnader, så har jeg ikke merket noe særlig forskjell.

Lenke til kommentar

Ang. forsikring, så varier det sikkert fra selskap til selskap.

 

Da jeg byttet fra en Bmw 116i 2005 til helt ny (2008) Nissan Qashqai 1.5 diesel, falt forsikringspremien på ca 5000 kr! Vet at kombinasjon bmw + ung mannlig kjører = dyr forsikring, men syns dette var ganske vilt.

 

Ifht. service og verkstedkostnader, så har jeg ikke merket noe særlig forskjell.

Det med forsikring kan jeg nok sjekke ut litt selv egentlig, har 70% bonus og har straks hatt lappen i 5 år, og er straks over 23, så det er mulig at det ikke burde bli "helt på tryne"-pris for meg nå..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

VAG(Audi), er av den dyrere når det gjelder service.

Litt avhengig av hvilken service, men typisk ved bytte av registerreim service på A4 blir regningen fort på 14-15-16 tusen hos Møller (merkeverksted).

BMW er som noen nevner ikke så altfor ille på service, Subaru har jeg faktisk ikke peiling på! :tease:

Lenke til kommentar

Hei TS

 

La oss si at du skal ha en av bilene i ca 10 år, så ville jeg tatt en Subaru, den

kommer "garantet" å være minst på verksted av de bilene du sikter til..

Greit, deleprisene ligger litt høyere i pris, men masse finner du i utlandet,hvis du skrur en del selv..

Men på en annen side, designet på noen av subaruene er ikke det mest fineste å se på

men du får en gøy bil, god komfort, lett å skru på,lite feil etc..

 

Har selv en Forester 2009 Diesel og er meget fornøyd, service ca 5500kr, forsikring hos

gjensidige 4800kr inkl kasko pluss med motor, girkasse, drivlinje...

forbruk, ca 0,65-0,70 og det er med permanent 4x4 som alle subaru har, untatt noen av disse

småbilene har,som Justy etc..

 

Jeg hadde i flere år en volvo v70, der det ble nesten konstant byttet ett eller annet til tider

og hadde jeg valgt 2 ganger ville det blitt subaru 2 ganger...

 

PS,noen av Subaruene har registerkjede,men vet ikke hvilke, bare at jeg har på min forester

:thumbup:

Lenke til kommentar

10 år? Det var da veldig lenge? Nyere BMW er også kjent for å være særdeles driftssikre så det å "garantere" at Subaruen vil få minst verkstedsbesøk er en vanskelig garanti å stille.

 

Trådstarter: Finn deg et fint eksemplar av hver av bilene og prøvekjør alle sammen før du gjør deg opp en mening. På et bilforum vil du alltid finne folk som foretrekker det ene merket foran det andre, det beste er å gjøre seg opp en personlig mening.

Endret av Kent Touch This
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...