Gå til innhold

sliter med hl/cs og andre spill


Anbefalte innlegg

plutselig idag fikk jeg trøbbel, jeg skulle spille cs og det ble ikke åpnet i full skjerm, bare et vindu i hjørnet lissom. og når jeg prøver å spille får jeg beskjed om at 'current opengl mode is not supported by ur video card'. etter veldig mange rebooter hadde jeg fortsatt det samme problemet.. har reinnstallert og avinnstallert drivere mange ganger.. når jeg prøver å starte q3 står det 'could not load opengl subsystem' elns..

 

har et g4ti4800se og de nyeste driverne fra nvidia.com (har også prøvd gamlere drivere..)

 

dette problemet oppstod idag og har aldri hendt meg før.. har ikke innstallert noe nytt elr no sånt på en god stund..

 

det verste er at jeg faktisk er på lan og.. :x så jeg håper på rask og effektiv hjelp :)

 

EDIT: btw, så bruker jeg winxp sp1 ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike problem skyldes ofte skjermdriveren, det du kan prøve å er enten nedgradere eller oppgradere driver.

Eller så kan du prøve en annen oppløsning i Windows, nærmere CS oppløsningen, f.eks. 800 x 600.

 

Lykke til!

 

OBS: Blir borte til søndagen, så mer hjelp fra meg få's ikke før søndag!

Lenke til kommentar

har prøvd det meste for å si det slik, lasta ned nye drivere for både hk og skjermkort.. har også prøvd driverne som fulgte med..

 

men altså: det er ikke bare cs som er prob, når jeg prøver å starte quake3 og andre spill står det: could not load opengl subsystem...

 

grunnen til at jeg kjører 640x480 i CS er fordi jeg bare liker det.. i andre spill kjører jeg 1024x768 og 1280x1024..

 

har sittet en hel natt og lest i forum og sider andre steder på nettet.. mange som har dette problemet men ingen som vet løsningen?

 

jaja, det virker som om eneste utvei er å reinstallere windows?

Lenke til kommentar

Kanskje på tide å slutte å spille spill?

Tuller bare, men jeg har sluttet med alle spill, har ikke spilt noen spill på 1 mnd, men i dette tilfeller var det maskinen min som ikke var så kraftig.

Begynner kanskje med CS igjen når jeg får oppgradert!

Har du prøvd "System Restore"? Husker ikke om det sto noe om det... :p

Lenke til kommentar

system restore? ehh, det har jeg faktisk disablet fordi det tok opp så mye plass.. :p mine 200gb ble snart oppbrukt, så fant jeg ut at system restore tok ca 20gb elns, så jeg didabla det..

 

men, jeg har bestemt meg for å formatere c: partisjonen og reinnstallere windows.. er en stund siden jeg har gjort det sist, så maskina begynner å bli litt laggy osv.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...