Gå til innhold

Når skal jeg ta 100% whey protein?


Anbefalte innlegg

Hallo! Gikk akkurat til innkjøp av 5kg 100% whey protein fra proteinfabrikken samt optimum nutrition. Jeg har enna ikke hatt min første shake, og siden dette er helt nytt for meg så tenkte jeg at jeg måtte forhøre meg her først.

 

Jeg har gjort litt research selv og har funnet ut at du bør ta en protein shake helst innen 30 minutter etter trening. På pakningen anbefales det også at du bør ta et protein tilskudd om morningen (hvorfor? er dette vanlig?) Enkelte anbefaler også et inntak før du legger deg, og noen sier til og med før trening. Jeg blir litt forvirret her. Med utgangspunkt i 100 whey protein som jeg har kjøpt, når skal jeg ta dette, anbefales jeg å ta dette?

 

Jeg spiser mye brødskiver og får i meg nok karbohydrater, men tror neppe jeg får i meg nok proteiner. Jeg trener ikke blodseriøst men driver med hjemme trening i korte perioder (alt fra 30-60 mins) 4-5 ganger i uken. Takker på forhånd. Håper noen kan være behjelpelig!

Endret av cortec
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Keep it simple, Stupid!"

 

Skal du opp i vekt, dvs du trener og vil øke muskelmassen

2,2g protein pr kg kroppsvekt pr dag

 

Da tar du proteinen og deler på anntall måltider/trening og ser hva du skulle ha fått i deg i hvert enkelt måltid.

Deretter inntar du det som du mangler.

 

Skal du ned i vekt og skal beholde muskelmassen så er det 3g pr kg kroppsvekt pr dag.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Tar bare etter trening (ca. 30g), de dagene jeg trener. De dagene jeg ikke trener tar jeg ikke noe som helst (er dette feil?). Er litt tynn nå, så slanker meg ikke. Jeg prøver stort sett spise slik at jeg får i meg nok proteiner gjennom et vanlig kosthold. Føler stort sett at 30g / 1 dose funker fett eg. Spiser mye fisk, kanskje 2-3 og av og til 4 ganger uken (glad i kokt torsk, ovnsbakt laks, og spesielt findus sine fylte rødspette og fylte torsk! :p)

Endret av cortec
Lenke til kommentar

Samme som før, vekten din ganger 2,2 = gram protein.

 

Så det tallet minus protein fra maten = det du burde innta pr dag.

Værre er det ikke.

 

 

For eks meg nå

95kg x 2,2 = 209g minus protein i kosten = -100g = 109gram protein fra bøtta delt på de måltidene som ikke har mye prottis. Så det blir ca likt i alle måltider.

 

Spiser jeg frukt og manfler så blir proteinen bare en 30g shake.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...