Gå til innhold

Mobilt bredbånd - valg av operatør og utstyr


Anbefalte innlegg

Fadern bor slik til at ADSL har vist seg å være ekstremt ustabilt. Jeg vil derfor skaffe ham en 3G router, eller tilsvarende.

Jeg kunne godt tenkt meg 3G-WLAN-routeren som netcom tilbyr med kampanjepris for tiden, men Netcom har ikke 3G dekning på stedet. Telenor har god dekning. ICE fungerer også. Hvilke alternativer for abbonnement og utstyr finnes? Har jeg da noen alternativer til ICE-routeren?

 

Synes det er kjekt av routeren kan gå på 12V slik at den kan tas med i bil og båt, og også har batteri som holder et par timer.

 

ICE abbonnementet til 199/mnd med 1GB fri data passer også bra.

 

Den eneste grunnen til at jeg ser etter alternativer til ICE er at min ICE har vært plagsomt ustabil siden i sommer.

 

Hva anbefaler folket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fadern bor slik til at ADSL har vist seg å være ekstremt ustabilt. Jeg vil derfor skaffe ham en 3G router, eller tilsvarende.

Jeg kunne godt tenkt meg 3G-WLAN-routeren som netcom tilbyr med kampanjepris for tiden, men Netcom har ikke 3G dekning på stedet. Telenor har god dekning. ICE fungerer også. Hvilke alternativer for abbonnement og utstyr finnes? Har jeg da noen alternativer til ICE-routeren?

 

Synes det er kjekt av routeren kan gå på 12V slik at den kan tas med i bil og båt, og også har batteri som holder et par timer.

 

ICE abbonnementet til 199/mnd med 1GB fri data passer også bra.

 

Den eneste grunnen til at jeg ser etter alternativer til ICE er at min ICE har vært plagsomt ustabil siden i sommer.

 

Hva anbefaler folket?

Har ingen annen erfaring enn ICE og den var grei nok.Minuset er att de setter ned hastigheten ved mye ned/opplasting.Har ikke ICE idag men bredbånd:-)

Ville nok godt for 399 pr.mnd da du da har fri nedlasting.Altså så mye bruk du vil for 399-,,men vist det er snakk om litt surfing og nettbank ect,så holder 199-, pr.mnd:-)

Endret av Jee113
Lenke til kommentar

ICE Holder på med oppgraderinger, sikkert derfor du har problemer, men når de blir klare så vil det bli mye raskere. De har fått nye routere som er veldig mye mindre også, som går på batteri, og kan drives fra en usb-port (følger med batterieliminator). Og i hvert fall her i sverige så kan du få mindre "usb-penner" om du ønsker det.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt både ice-router og ice-usb fra før de ble lansert og frem til i sommer. Siden sommeren har jeg kun hatt usb. Det som har begynt å irritere meg er at før kunne jeg jobbe over vpn hele veien til og fra jobb. (2 timer med buss) Siden i sommer har det ikke vært mulig å holde forbindelsen mer enn et 20 minutters strekke. Jeg tenker derfor å bytte ut ice for meg selv, hvis de ikke får snarlig skikk på nettet sitt. Og jeg skal i hvertfall ikke gå inn på noe med bindingstid med dem.

Lenke til kommentar

Mener Telenor også har kommet med trådløs miniruter, men fant den ikke på hjemmesidene dems i farta.

 

ICE skal vel i teorien ha større hastigheter enn Telenor.

Riktig att ICE kjører raskere:-)

 

ICE Holder på med oppgraderinger, sikkert derfor du har problemer, men når de blir klare så vil det bli mye raskere. De har fått nye routere som er veldig mye mindre også, som går på batteri, og kan drives fra en usb-port (følger med batterieliminator). Og i hvert fall her i sverige så kan du få mindre "usb-penner" om du ønsker det.

Det får vi også her i Norge...men fordelen med en router er du kan bruke flere pc'r,mens med en i USB'n kun den du er koblet til:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...