Gå til innhold

Hvilken Linux for dette systemet?


Anbefalte innlegg

Nå har jeg gått lei! I snart et år har jeg hatt Win XP innstalert på en datamaskin som nesten bare brukes til å se på TV, og jeg irriterer meg grønn over all "sikkerheten" og alle "hjelpeprogrammene" som jeg overhodet ikke har bruk for.

 

Maskinen skal bare brukes til å se TV, DVD og høre på radio og mp3. Problemet er at jeg er helt grønn på Linux og har ikke peiling på hvor jeg skal starte. :shrug:

 

Her er mitt system:

 

Hovedkort MSI 694T PRO

Prossessor VIA C3 933 MHz

Sony DVD brenner

Hauppauge Win-TV Nexus satelittuner + kortleser

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, jeg kommer kanskje til å velge Mandrake, men hvor kjøper jeg det? Jeg har bare ISDN :evil: så nedlasting er nesten umulig.

 

Det var forresten dette programmet som fikk meg til å tenke på Linux.

http://freevo.sourceforge.net/

 

Noen her som har prøvd dette programmet?

 

Glemte forresten å fortelle at skjermkortet er Sapphire Radeon 9000 Atlantis. Gjør det noen forskjell?

Lenke til kommentar
Nå har jeg gått lei! I snart et år har jeg hatt Win XP innstalert på en datamaskin som nesten bare brukes til å se på TV, og jeg irriterer meg grønn over all "sikkerheten" og alle "hjelpeprogrammene" som jeg overhodet ikke har bruk for.

 

Maskinen skal bare brukes til å se TV, DVD og høre på radio og mp3. Problemet er at jeg er helt grønn på Linux og har ikke peiling på hvor jeg skal starte.  :shrug:  

 

Her er mitt system:

 

Hovedkort MSI 694T PRO

Prossessor VIA C3 933 MHz

Sony DVD brenner

Hauppauge Win-TV Nexus satelittuner + kortleser

 

 

Tv kortet vil bli installert automatisk i alle de store distroene Redhat, Mandrake, Debian, slack.

 

Har selv ett Hauppauge Tv-Kort som jeg hadde paa Redhat med Freevo..

 

Ville valgt Redhat eller Mandrake som er veldig bra for nybegynnere ..

SuSE er ogsaa en fin Distro men der er installasjon av programmer og pakker veldig vanskelig for en nybegynner.

Lenke til kommentar

anbefaler redhat fremfor mandrake...

inna mandrake for et par dager siden, og det ble en skuffelse, mye mindre driver støtte enn redhat...

men jeg vet hvor du får tak i mandrake 9.1, uten bestilling ;)

gå i en butikk der de selger datablad så kjøper du månedens pcpro, der medfølger en dvd med mandrake 9.1 isoene ;)

Lenke til kommentar
anbefaler redhat fremfor mandrake...

inna mandrake for et par dager siden, og det ble en skuffelse, mye mindre driver støtte enn redhat...

men jeg vet hvor du får tak i mandrake 9.1, uten bestilling ;)

gå i en butikk der de selger datablad så kjøper du månedens pcpro, der medfølger en dvd med mandrake 9.1 isoene ;)

 

Det var den beste nyheten jeg har hørt på lenge! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...