Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken router er best til under 500?


Anbefalte innlegg

Ser etter en billig og god router med PPPoE og 4 porter for å dele Telenor ADSL, og her er alternativene fra komplett (de under 500 er de jeg helst kunne tenke meg pga. prisen).

 

De jeg tenker på er:

SMC Barricade Broadband Router 487,- (SMC7004VBR som noen har hatt problemer med)

3Com OfficeConnect CableDSL Gateway 450,-

CNet Broadband Gateway 10/100 Mbps 409,-

 

Hvilken burde jeg kjøpe? Er de dyrere routerne så mye bedre?

 

Edit: Ser at hw.no anbefaler SMC 7004BR, men fant bare SMC 7004ABR på norske nettbutikker.. komplett har den til kr. 723, er den verdt prisen i forhold til de billigere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da tror jeg jeg går for 3Com'en, fordi det virker for jirre og fordi det nettop kom en post hvor en kæll hadde problemer med SMC Barricade'n.. Og fordi ingen andre på en søndags ettermidag har noe mer å tilføye. Jeg venter til i kveld med å bestille, så for alle del kom med innvendinger!

 

*bump*

Lenke til kommentar
Noen som har noen erfaring med denne?

 

Var ihvertfall billig.. Fant ikke noen spesifikasjoner på hjemmesiden til produktet, men den versjonen der har ikke VPN (IS050i derimot har det). Jeg går uansett for 3Com'en jeg.. gleder meg til å komme meg vekk fra dette proxy-tullet, og til å kunne skjekke mail igjen :D

Lenke til kommentar

Jeg har den fra SMC (7004VBR). Har ikke oppdaget noen problemer med den jeg. SMC er godt etablert i markedet og har mange års erfaring med nettverksløsninger.

 

Det finnes også firmware-oppgraderinger til den og den er lett å sette opp (via nettleseren).

 

Dessuten støtter den flere protokoller enn de som er jevne på pris.

 

Dersom noen har hatt problemer med den vil jeg selvsagt ikke anbefale den, men som sagt, jeg har ingen problemer. Det kan være enkelte individuelle problemer kanskje, men sånn er det jo som oftest med alle merker.

 

Sveinl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...