Gå til innhold

Problem med MSI 266 pro2-RU. og keyboardet


moda1701

Anbefalte innlegg

Hei

 

I dag så fikk jeg meg mitt nye hovedkort som er et MSI 266 pro2-RU. Da jeg hadde innstalert alt sammen inne i kabinettet gikk jeg inn i Biosen for og stille opp FSB fra 100 til 133, dette gikk greit. Marskinen sto på 1800 + å alt så bra ut helt til jeg skulle prøve å skrive i Dos. Tastaturet fungerer ikke i det hele tatt. Eneste som skjer når jeg trykker på tastene er att num lock dioden lyser.

Jeg vet fra tidligere Abit kort, så var det bare å endre i den ene menyen i biosen. Men denne funsjonen finner jeg ikke i AMI-Bios på MIS kortet. Er det noen som kan hjelpe meg litt her?

HJELP!!!

Tastaturet jeg bruker er av typen "yakumo" med USB tilkobling

 

MVH

Morten Dahl

 

--------------------

 

Msi 266 pro2-RU

AMD XP1800+

ATI Redon 8500

512 MB ddr twinMOS CL 2,5 (1 brikke)

scsi brenner Plex 12,4,40

scsi leser plex 40

scsi kontroller Tekem

DVD pioner 16,40

SB live 1024 plat.

IBM 45 GB ATA 100

WD 2x40 GB ATA 100

Maxtor 2x80 GB ATA 133 i Raid

1 styk 350 w strømforsyning

1 styk 235 w strømforsyning

Vannkjøling med 2 radiatorer og 4 120 mm vifter

på 5 V

4 80 mm vifter på 14 Db

 

 

[ Denne Melding var redigert av: morta på 2002-02-01 23:39 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-02 00:16, PutPut skrev:

Ettersom du kom inn i BIOS må jo tastaturet ha virket.

Forsøk å slette BIOS innstillingene med CCMOS jumperen på hovedkortet, og se om det hjelper.

Tror det er et valg for BIOS eller OS styrt tastatur eller noe, prøv det.

Finner ikke manualen min :smile:


Det er denne innstillingen jeg så lenge har lett etter men ikke finner på min MSI kort. Jeg vet det fantes på mitt gamle hovedkort men jeg har nå lett og lett etter BIOSOS styrt tastatur instillingen. Finner det heller ikke i manualen min og jeg har hatt manualen knapt i 12 timer og nå er den nesten utslitt.... :

Jeg har også prøvd å slette BIOSen. Det hjalp heller ikke. Har tenkt litt på å oppgradere biosen men det er jo ikke så lett ettersom ikke tastaturet kan brukes. Ellers takk for kloke råd.

 

Morten

 

[ Denne Melding var redigert av: morta på 2002-02-02 00:50 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-02 03:42, frejoh skrev:

Hadde det samme med et Cordless desktop. Der måtte jeg enable USB-keyboard support i BIOS. Lån et tastatur om du ikke får det til, eller lån en PS2 overgang. Funket hos meg etterpå i alle fall.


For å få USB-portene til å virke skikkelig, måtte jeg laste ned nye drivere fra msi.com, men dette har du vel allerede gjort.

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg tastaturet til å fungere. det var vist noe IRQ konflikter. Trodde dette var slutt med det på nye hovedkort jeg. hmm jaja jeg får da prøve å innstalere win2000, og se om dette går greit. pleier jo nesten alltid å gå et par forsøk før det plir perfekt. Ellers tusen takk for hjelpen. :smile: :smile:

 

MVH

Morten Dahl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...