Gå til innhold

Arrangere selvforsvarkurs


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i en periode på 2-3 år trent forskjellige typer kampsporter som Krav Maga, Kali Sikaran, og Kickboksing samt deltatt på en rekke selvforsvarkurs. Jeg er langt i fra en ekspert, noe den korte fartstida selvsagt reflekterer. Likevel føler jeg at det jeg kan kan hjelpe andre til å føle seg tryggere i enkelte situasjoner. Jeg kommer fra en meget liten plass, hvor slike ting som "selvforsvarkurs" bare er hørt om og muligens testet ut da vi flytter ut for å studere. Det jeg lurer på er om det er noen spesielle kriterier som kreves for å holde et selvforsvarkurs? Tenker ikke å økonomien bak det, og kunne gjerne gjort det gratis på skolen her, men er det noe annet enn erfaring og kunnskap som kreves?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er så mye hokuspokus å gjøre det.. var på et selvforsvarkurs av amatørregi der jeg jobbet som dørvakt tidligere og kan ikke tenke meg at det var noe dårligere enn en som holdt profesjonellt..

 

Det gikk over 5-6 timer på 2 økter der vi gikk inn på lovverk, nødverge, nødrett osv samt det med å eskalere situasjoner, bruke nødvendig makt og sånt, litt "teori" på en måte, og så youtube filmer med teknikker fra krav maga osv, deretter testet vi litt forskjellige ting på hverandre rolig, samt litt repetesjon andre økten og nye teknikker.. Husker ikke så mye av det nå siden det er 3-4 år siden men dette ble holdt av en av de ansatte der eneste bakgrunn var noen år i telemarksbataljonen og en annen ansatt som drev med bryting på fritiden..

 

Så lenge du ikke gjør det til en kommersiell sak og trakker på tærene til noen andre aktører så tviler jeg på at noen kommer til å løfte øyenbryn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...