tigerdip Skrevet 6. juli 2003 Skrevet 6. juli 2003 Jeg sitter og pønsker på en liten oppgradering slik at min gamle pIII 800 kan bli linux-boks (jada går den veien til slutt med resten også antar jeg). :wink: Denne gangen har jeg planlagt å legge litt kroner i hovedkortet og lurer derfor på om noen kan hjelpe meg med å avgjøre om Asus P4C800-E DELUXE eller Gigabyte GA-8KNXP vil være mest hendig å ha en stund fremover ? Håper noen kan tipse litt om fordeler og ulemper ved disse to kortene. Jeg har lest litt tester, men ønsker litt mer input fra brukere. Edit: sklivereif
Stoned Skrevet 6. juli 2003 Skrevet 6. juli 2003 Hei. Ga-8KNXP har jeg nettopp kjøpt,angrer ikke så langt. Men har du tenkt å klokke ? da tror jeg ikke dette er kortet for deg. Det er også en finurlig liten sak i biosen som ikke funker helt. Når jeg går inn på integrated peripherals raid boot order og velger intel sata raid som første (det er tre valg,silicon image,intel,og gigaraid) ja da forsvinner like godt hele intel controlleren fra bios. Det eneste som da nytter,er å ta en clear cmos. Dette er sikkert noe som kommer til å bli fikset i en bios oppdatering,får ihvertfall håpe det. Jeg kjenner ikke til asus kortet,så det kan jeg ikke si noe om. Du får ha lykke til i valget :smile:
ToreBK Skrevet 8. juli 2003 Skrevet 8. juli 2003 Jeg kommer til å gå for Asus P4C800-E DELUXE som erstatning for mitt P4G8X Deluxe. Er dog litt i tvil om hvilken RAM jeg skal velge til dette kortet. I følge Komplett skal de ha kortet innen utgangen av juli, tror derfor ikke det er så mange brukererfaringer å hente så langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå