Gå til innhold

Befalsskolen


Anbefalte innlegg

Hei

Var i går på sesjon del 2 der jeg scorte 9 på alle de fysiske kravene og legen sa jeg var i glimrende form. Da jeg skulle ta de "psykiske" testene hadde jeg ikke spist hele dagen og fikk utrolig nok kun 4. Problemet er at jeg vil inn på befalsskolen, men som jeg har forstått må man ha 5 på de psykiske prøvene da? Den fysiske formen er det ingenting å si på...

Er det noen mulighet for å komme inn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg vet: Nei, i hvert fall ikke første omgang.

 

Kravene er absolutte og man har ikke anledning til å ta sesjonstestene om igjen. Om du kan søke deg dit etter førstegangstjeneste er en annen sak, det vet jeg intet om.

 

Jeg leste på milforum.no at det var noen som hadde samme problem og at de ringte og fikk fikset det med å si at de hadde en dårlig dag på sesjonen..

Lenke til kommentar

Da jeg var på FOS var det flere som tok opp igjen den testen de første dagene. De som fikk fem og bedre fikk bli, mens de som fortsatt ikke klarte bedre ble sendt hjem. Men nå er det vel såpass mange som søker befalsutdanning at Forsvaret stort sett kan velge og vrake allerede før FOS. Så om man i det hele tatt kommer seg til opptak med det resultatet er usikkert. Som de andre sier her, ring VPV for å være sikker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...