Gå til innhold

[Løst] [Android] Hvordan ta skjermbilde? Prøver å følge bruksanvisning.


Lekr

Anbefalte innlegg

Jeg følger denne bruksanvisningen.

 

Da jeg huket av for USB-debugging poppet det opp en "ny maskinvare funnet" på dataen. Står noe om å installere driverprogrogramvare for ADB. Valgte "Finn og installer driverprogramvaren (anbefales)"

 

Fikk opp en ny boks som jeg valgte "fortsett" på. Driverprogramvaren installeres tilsynelatende. Får beskjed om å sette inn platen som fulgte med ADB. Whaaat? Kan trykke på at jeg ikke har platen, eller bare trykke på "neste".

 

Ender opp med å ikke kunne installere ADB. Fant ingen driverprogramvare. Hva gjør jeg nå?

 

(Skal sies at jeg fikk opp en feilmelding (?) da jeg installerte SDK'en, men husker ikke hva det stod. Men stod noe om en mappe og at jeg skulle deaktivere antivirusen eller noe. Da trykka jeg på "no", som kanskje ikke var spesielt glupt. Tar hundre år å installere SDK, så vil helst slippe å starte på nytt.)

Endret av cyclo
Tittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som vet? Jeg har sendt ut en PM, uten hell foreløpig:

 

 

Jeg prøver å følge oppskriften på denne siden, i tillegg til denne.

 

Jeg mener at jeg har fått installert SDK'en, og jeg har lastet ned HTCSync_2.0.33. Sync-fila har jeg prøvd å installere både når den er på dataen og når jeg har lagt den på telefonen (visste ikke om den skulle ligge på dataen, eller på telefonen). Da jeg la den på telefonen la jeg den ikke i noen mappe, den lå løst. Deaktiverte antivirus slik jeg fikk beskjed om.

 

Har aktivert debugging på telefonen. Driverprogramvare er visstnok installert.

 

Telefonen er en HTC Desire. Velger diskstasjon-alternativet når jeg kobler til dataen. Går inn i tools-mappa og finner ddms, men når jeg går inn der får jeg opp bildet jeg legger ved her. I det "sorte vinduet" står det at systemet ikke finner angitt fil.

 

Vet du hvordan jeg får løst dette? Jeg har Vista på dataen, hvis det er relevant.

post-211659-0-81134100-1295732493_thumb.jpg

Endret av Lekr
Lenke til kommentar

Er det virkelig ingen som vil svare meg på det her? Jeg har funnet fram til flere bruksanvisninger, blant annet denne som jeg prøver ut nå. Har da installert Java SE også.

 

Jeg har kommet til dette punktet i bruksanvisningen:

 

2. Right-click on the HTC Desire entry and select properties; instruct Windows to update/install the driver for this device and when asked, simply browse to the usb_driver folder inside of the Android software development kit folder that you extracted to your desktop earlier -- the device is recognized and the driver is installed.

 

Men jeg finner ingen mappe som heter usb_driver i mappa som heter android-sdk-windows. Jeg har bare disse mappene: add-ons, docs, platforms, platform-tools, samples, temp og tools. Hvor finner jeg usb_driver?

Endret av Lekr
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...