Gå til innhold

Uten bil i 4 dager mens biler er på verksted - dekket av forsikring?


Ekko

Anbefalte innlegg

Hei

 

Ble rygget på av en bekjent på en parkeringsplass. Hengerfestet hans trykket inn et stykke plast på min bil, ingen skader på hans bil.

 

Mao relativt liten skade på min bil og egentlig ingen interesse for ham å bruke forsikring, totalt ville rep. komme på under 4000kr.

(Egenandel og bonustap ville vært ugunstig for ham).

 

 

Så vi holdt det utenom forsikringen. Jeg leverte bilen inn på lakkverksted som brukte lang tid pga feilleveringer.

 

 

Så nå har jeg stått uten bil i nesten 4 dager, noe som jo ikke er helt uten ulemper for meg. Hadde dette ordnet seg annerledes for meg om vi hadde brukt forsikringene? Eller avhenger det av forsikringen jeg/han har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du får ikke noe leiebil med mindre andre vedkommende går med å å betale det ut av egen lomme. Har du kaskodekning med leiebildekning ville du fått dette dekt dersom det hadde vært igjennom forsikringen.

 

Det er bare tull å gå med på at andre part skal dekke kostnadene kontant. Den eneste som tjener på det er den andre parten. For din del er dette en enorm risiko. Vedkommende kan i ettertid på en forsikringssak uansett velge å betale det det faktisk koster og dermed slippe unna egenandelen og bonustap.

 

Med mindre det er bekjente det er snakk om som er til å stole på og det er et spesielt ønske om å hjelpe den andre parten, så burde selv den minste skrape i lakken ende opp som skademelding. I det minste burde det skrives skademelding på stedet, og evt. avtale at begge parter kaster den om det ordnes privat i etterkant.

Endret av gxi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig med gxi, det bør skrives skademelding uansett.

 

Når det er sagt, dersom dette medfører en stor ulempe for deg kan du vel spørre din bekjente om h*n kunne tenke seg å i det minste dele regningen for en leiebil? Det er tross alt din bekjente som har forårsaket ulempen, og du har allerede vært medgjørlig ved å la være å bruke forsikringsselskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...