Boralis Skrevet 5. juli 2003 Skrevet 5. juli 2003 Har testet litt på to par minnebrikker det ene paret er Geil Golden Dragon 3500 2x512mb det andre er Corsair xms3200 2x256. Det viser seg at skal du overklokke og ikke vil overstige 440 mhz på brikkene er corsair raskest då du kan kjøre en mer aggresin timing på disse, men skal du over 440mhz er det Geil brikkene da corsair ikke klarer å gå høyere menst geil kjører 470mhz. Årsaken til dette er nok at Geil brikkene er veldig avhengig av høy volt og mitt kort har maks 2,8v hadde det vert mulig å stille volten til 3,0-3,1 ville det nok vert mulig å sette en mer aggresiv timing også. Når det gjelder corsair brikkene er de oppgitt med en timing på 2-6-3-3 noe de også klarer,prøvde å sette denne ned til 2-5-3-3 da klart ikke maskinen å boote.
alex100 Skrevet 5. juli 2003 Skrevet 5. juli 2003 bra du testet det. sikkert mange som trenger hjelp ang. dette. stå på!
Boralis Skrevet 5. juli 2003 Forfatter Skrevet 5. juli 2003 Ja det begynner å bli en del forvirring, nå er det jo sånn at bla corsair kommer med et sett brikker spesielt tilpasset amd og et annet spesielt tilpasset intel :o :o Ja ja det skal vere en utfordring å slå på pc èn
alex100 Skrevet 5. juli 2003 Skrevet 5. juli 2003 Ja det begynner å bli en del forvirring, nå er det jo sånn at bla corsair kommer med et sett brikker spesielt tilpasset amd og et annet spesielt tilpasset intel :o :o Ja ja det skal vere en utfordring å slå på pc èn ja. det er sant.
zemtex Skrevet 6. juli 2003 Skrevet 6. juli 2003 Hei... Har fått inntrykk av at mange sliter med å få Geil brikkene opp å gå, på for eks Asus P4P800... Geil'n er vist litt volt sugen. Derfor vil jeg lufte en ide jeg fikk når eg stod opp i dag. Har selv bestilt P4P800 kortet og Geil golden dragon 3500, så tenkte jeg at når hk og cpu er montert, så kunne jeg sette i "gammel rammen" (Samsung PC2700), starte, gå inn i bios, sette opp volt'n og justere timingene, lagre, stå av. Deretter sette i Geil'n og suse inn windows... Kan hende jeg er på villspor, men det var tross alt en idè Comments??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå