Gå til innhold

Bli kvitt "fargesprak" rundt kanter i JPG bilder.


Anbefalte innlegg

Heisann, sitter nå her med photoshop CS5 og et JPG bilde jeg tenkte å skrive ut. Men vet ikke hvordan jeg fjerner støyen rundt kanter som er der på jpg bilder.

 

-For å forklare; har du et helt hvitt bilde, med et svart smilyface på, og lagrer som JPG vil ikke lenger bakgrunnen være HELT hvit lenger, den vil være noe forstyrret av grånyanser i nærhet av kantene på smilyen.

 

Evt. noen som vet hvor stort et bilde bør være for at det skal være noen idé å printe ut i ex: 50cm x 36,37cm, uten at pixlene synes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk riktig bildeformat - hvis du skal ha logo, så lagre for eksempel som beskrevet over som .png.

 

Prøv remove noise-filteret - mener det der er en checkbox remove jpg noise eller lignende. Og lagre endringene som en kopi! Å overskrive orginaler er tåpelig - du burde hatt originalen lagret som en tapsfri tiff, psd eller lignende.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann, sitter nå her med photoshop CS5 og et JPG bilde jeg tenkte å skrive ut. Men vet ikke hvordan jeg fjerner støyen rundt kanter som er der på jpg bilder.

 

-For å forklare; har du et helt hvitt bilde, med et svart smilyface på, og lagrer som JPG vil ikke lenger bakgrunnen være HELT hvit lenger, den vil være noe forstyrret av grånyanser i nærhet av kantene på smilyen.

 

Evt. noen som vet hvor stort et bilde bør være for at det skal være noen idé å printe ut i ex: 50cm x 36,37cm, uten at pixlene synes?

Blur kan hjelpe...og som nevnt under her noise reduksjon.Eller bruke den langsomme måten med å markere med quick selection tool..for så å klone rundt:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...