Gå til innhold

Hjelp meg med oppsett for stasjonær


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kom ingen vei og satt bare med flere spørsmål og færre svar på forrige tråd. Kan noen legge ut en bra oppsett til meg?

Max 8500kr inkludert 24tommers skjerm. Pcen skal kunne kjøre de nye spillene som Battlefield 2, Black Ops osv. Men jeg driver med andre vanlige ting som surfing, pokerspilling osv mer enn det jeg spiller spill.

Det store spørsmålet jeg sitter med er AMD eller Intel. Hva egner seg best til spill, kvalitet, ytelse osv? Trenger ikke operativsystem og harddisk må være min 1Tb.

 

Setter utrolig stor pris på om jeg får hjelp her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var et kjent fjes jeg ikke har sett på lenge! :) Jornboss sitt oppsett er flott. Strømforsyningen er ikke av ypperste kvalitet, men det stoler jeg på er et valg han har endt på ved at de andre produktene har vært dårligere eller ikke tilgjengelige. Blant flere utrolige tilbud var det også litt annet jeg stusset på. Man kan like gjerne velge Caviar Black som Caviar Green for harddisk. Jeg forstår at du sikkert tenker at SSD tar seg av operativsystemet og kjører lynkjapp solo her, men de fleste av oss som spiller lagrer en del av titlene på den vanlige harddisken fordi de krever såpass stor plass. Da er det viktig å ha litt fart i sakene. Til sist er det en liten teknisk feil, ved at man har valgt et sølvfarget DVD-drev til et svart kabinett.

Lenke til kommentar

Det med DVD-drev la jeg merke til med engang.. Den skal byttes eller males svart :D

 

Jeg liker oppsettet jeg og, men etter å ha sett litt rundt i trådene her så ser det ut som AMD er ut inntil Bulldozer kommer ut og Sandy Bridge er inn og at i tillegg så kommer det flere oppgradering i AMD oftere enn det gjør i Intel.

Lenke til kommentar

Det er sant nok det. Skal du få mest mulig for pengene akkurat nå lønner det seg å gå for Sandy Bridge, men da kommer du godt over budsjettet ditt. I tillegg ville jeg frarådet deg å kjøpe en så billig BenQ skjerm. Greit nok at den fungerer og er lyssterk, men den faller rett igjennom ved å ha blasse farger og et lavt reellt kontrastnivå (høy lysstyrke, dårlig sortnivå). For 2000 kroner får du som Resell4 impliserer et meget godt produkt, nemlig Dell U2311H. Tror du ville vært evig angrende etter å ha sittet foran den skjermen i et år. tongue.gif

Lenke til kommentar

Hva med denne?

801249.jpeg

 

Jeg klarer meg fint med BenQ skjerm vil jeg tro. Har spilt CS og andre spill på vanlige bærbare pcer til 5-8K og dårlige stasjonære PCer og jeg klager ikke engang.. Om jeg blir dødslei av skjermen så kan jo jeg alltids bytte den ut etter 1 år.. Men jeg har også planer å koble PS3 til skjermen av og til.. Vil det prege den på noen måter?

 

Skal søke på google seinere og lese hva Sandy Bridge er, har ingen anelse.

Lenke til kommentar

Du klarer deg, men jeg vil påstå at du blir mer sliten i øynene av den blendende lysstyrken, og at opplevelsen blir større med bedre bildekvalitet.

 

Å koble til PS3 krever kun en HDMI-inngang. Det kan du sjekke i spesifikasjonene om skjermen har. Hvis ikke burde det etter all sannsynlighet gå greit å bruke en adapter fra f. eks. DVI til HDMI.

 

Sandy Bridge er så og si fellesbetegnelsen på Intels nye generasjon prosessorer for hjemmebrukere. Det er spesielt et produkt som skiller seg positivt ut, nemlig i5 2500K. Det oppsettet du har satt opp nå er ikke på langt nær så bra det Jørnboss hadde plukket ut. Han gjorde en god jobb med det, og jeg anbefaler å bare endre på det som ble kommentert. :)

Lenke til kommentar

Joda, du kan godt velge å kombinere f. eks. Intel Core i5 2500K og Asus P8P67. Da ville jeg i samme slengen byttet strømforsyningen til OCZ ModXStream 500W og lagt til Samsung SH-S223C som DVD-drev. Det blir billigere ved å kombinere Komplett og Dustin på denne måten.

 

Du trenger ikke en SSD for å kjøre oppsettet, men det er veldig anbefalt da det gir godt utslag på ytelsen. Å vente er likevel heller ikke så dumt, da prisen faller hele tiden.

Lenke til kommentar

Joda, du kan godt velge å kombinere f. eks. Intel Core i5 2500K og Asus P8P67. Da ville jeg i samme slengen byttet strømforsyningen til OCZ ModXStream 500W og lagt til Samsung SH-S223C som DVD-drev. Det blir billigere ved å kombinere Komplett og Dustin på denne måten.

 

Du trenger ikke en SSD for å kjøre oppsettet, men det er veldig anbefalt da det gir godt utslag på ytelsen. Å vente er likevel heller ikke så dumt, da prisen faller hele tiden.

 

Ja jeg er enig i evt SandyBridge oppsett, men jeg endte med AMD pga 8500,- grensen. Ellers enig i bedre skjerm og Black-utgave av HD (men den var ikke på lager så jeg tenkte at Green gikk greit) - altså iom SSDen som du riktig påpeker.

Forøvrig så er jeg ikke så sinnsykt imponert over SandyBridge. Det koster ca 600-700 mer enn AMD oppsettet og TS må vurdere behovet. De 1-2 årene som du maks har ditt oppsett holder den AMDen fint. 600 i bedre Grafikkort gir sannsynligvis bedre effekt enn 600 på CPU. Men men SandyBridge er mye nyere enn fenomenene selvsagt.

 

Forreseten så må jeg kommentere Agentspoon sin annonse øverts. Den er meget bra og TS kan vurdere den som supplement.

 

Angående strømforsyning så endte jeg opp med den billigste som var bra nok - enig at jeg ikke selv hadde valgt den først, men den holder forsåvidt i massevis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...