Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Er det farlig å gå ut med 3,8 i snitt på 1. året på VGS?


Anbefalte innlegg

Termin 1 er snart over, og jeg tror snittet mitt i første termin er rundt 3,7-3,8. Og jeg tror det blir det samme til 2. termin. Er det farlig hvis jeg har nesten bare 3'ere på kortet? Da mener jeg om det er noe problem når jeg skal søke høyskole/universitetet osv.

(engelsk, naturfag, samfunnsfag, og geografi er avgangsfag)

takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det er ikke akkurat kritisk. jeg hadde sikkert noe liknende, for realfag er ikke min sterke side, (geografi, naturfag og matte..) Men gjorde det mye bedre de andre årene.

 

Standpunktene i fagene du skal fortsette å ha har jo ingenting å si, men fagene du avslutter med er viktige. Det var de som dro meg ned når jeg skulle søke høyere.

 

Om du skulle være riktig ille ute med standpunktene i vår kan du ta dem opp som privatist helt til slutten av vg3 uten at du havner i en annen kvote for poengene. Da erstattes feks samfunsfag og samfunsdag eksamen av den ene karakteren du får på samf. privatist eksamen..

Lenke til kommentar

Farlig i forhold til hva? Det kommer helt an på hva du skal studere. På noen studier og høgskoler (f.eks. politihøgskolen) kreves det karakteren 3 eller mer i norsk, matte og diverse andre fag. Du kan vel komme deg inn på noen typer studier med det snittet, men ikke alle. Du vil selvfølgelig også havne langt ned på lista over potentielle søkere, i og med at de med best karakterer blir tatt inn først. Det minker jo sjansene dine for å komme inn på akkurat det studiet du ønsker. Sett fra en annen side så kan du jo ta et år å studere noe annet, før du søker deg inn på det du virkelig vil, for da vil du ha opparbeidet deg den poengsummen du trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...