Gå til innhold

Bytte av tastatur på Acer Aspire 5738ZG?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I min iver etter å vaske dataen med Jif så kom jeg tydeligvis til skade for å spraye på for mye Jif, slik at tastaturet begynte å oppføre seg rart da jeg startet opp maskinen. Jeg har latt den stå og tørke i 2 dager, og eneste forskjell nå er at de knappene som var problematiske først plutselig er i orden, mens noen andre knapper på høyresiden har sluttet å fungere skikkelig (Trykker jeg f.eks på bokstaven "o" så kommer det "op", osv).

Nå lurer jeg på om dette virker som en typisk tastaturfeil, slik at jeg bare kan bestille det og bytte (det var veldig lett å demontere). Eller kan det være noe mer kostbart? I de få minuttene jeg har hatt den på etter vasken, så har alt fungert smertefritt - bortsatt fra noen få taster.

PS: Greit sted å kjøpe tastaturet på?

http://no.eetnordic.com/product.aspx?id=KB.I170A.046&path=Acer-Keyboard-NORWEGIAN

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når deler av tastaturet "dauer" mens resten fungerer er det enten flatkabelen til hk som er løs eller fuktighet som har ødelagt deler av elektronikken i tastaturet.

i ditt tilfelle siden du har sprayet jiff på det blir det nok fuktskadet elektronik :)

Har hatt "gleden" av bytte tastatur på sikkert 200ish maskiner med samme feilen, har enda til overs oppleve en hvor mer enn tastaturet har røket om den starter opp normalt.

skal generelt et par desiliter til før det når hovedkortet, siden tastaturene skal fange opp små mengder.

og når det hovedkortet så merker du det tydelig med at den har lite lyst til boote opp lenger :p

eetnordic er vel av de få som selger orginaldeler til en grei pris her til lands.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...