Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er p-ring veldig sikkert om uønsket graviditet?


TheGatherer

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jenta mi har nå begynt på P-ring, og det funker greit. Merka ikke noe til det sist samleie. Saken er det at vi er veldig redde for å bli gravide, og bruker derfor også kondom.

 

Kan p-ring stoles på så lenge den sitter godt inne i skjeden og man ikke slurver med tidspunkt man tar den inn/ut?

 

Jeg personlig kjenner ikke så mye med kondom, og vil derfor slutte med det. Vi har snakka om hva vi kommer til å gjøre om det evt. skulle bli en graviditet, og i og med at vi er så unge ,er abort løsningen. Likevel tror jeg det er vanskeligere når man først er i situasjonen, og jeg tror at kansje hun ikke vil klare å gjennomføre det. Må derfor være 100% på at det ikke forekommer graviditet.

 

Hilsen Gutt 16

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

P-ring er like sikkert som p-piller. Men man er aldri hundre sikker når man bruker hormonelle prevensjonsmidler, så det er alltid en liten risiko for at jenta kan bli gravid. Men risikoen er veldig liten. Ifølge Om P-ring så blir færre enn én av hundre kvinner gravide på ett år.

 

Skal dere være hundre prosent sikker på at jenta ikke blir gravid, så bør dere slutte med samleie :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...